Češi plánují dovolenou zejména v Turecku a Bulharsku, láká i Chorvatsko a Itálie

Prodej zlevněných zájezdů na letní sezonu v rámci tzv. první minuty už většinou končí. Cestovní kanceláře podpořily nabídku dalšími pobídkami, jako například zvýšenou hranicí pro dítě zdarma až do 18 let věku, dvěma dětmi zdarma, volným parkováním na letišti v Praze a podobně.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

dovolená v Itálii

dovolená v Itálii | Foto: Jan Rosenauer

Lákadlem je také garance nejnižší ceny, která zajišťuje, že first minute nebude dražší než last minute. Díky všem slevám se tak ceny zájezdů v průměru snížily zhruba o 15 procent proti cenám v katalogu. Prodej ukazuje, že na takovou nabídku lidé slyší.

Zájem lidí o nákup letní dovolené s předstihem je letos větší než v předchozích letech. Může za to mimo jiné i zkušenost s malým výběrem zájezdů na poslední chvíli loni v létě.

„Letošní sezóna se vyvíjí lépe než v loňském roce, aspoň tedy z pohledu naší cestovní kanceláře Alexandria, která nabízí takové zájezdy, po kterých je v tuto chvíli asi největší poptávka – to jsou Turecko, Bulharsko. Tyto dvě destinace velmi profitují ze situace, která je v Řecku a Egyptě,“ potvrzuje šéf Alexandrie Alexander Pavlov.

Přehrát

00:00 / 00:00

O jaké zájezdy mají Češi letos zájem, zjišťoval reportér Českého rozhlasu Jaroslav Skalický

„Myslím si, že ta sezóna tam nakonec proběhne dobře, protože ty prvotní prodeje zvláště ve first minute tomu nasvědčují. Samozřejmě že té zemi jakékoli incidenty neprospívají. Je to potom vidět na obavách lidí a jejich dotazech. Na našem call centru jsme nezaznamenali případ, že by někdo chtěl vyměnit destinaci, nebo úplně zrušit zájezd, říká Stanislav Zíma z Exim Tours a pokračuje:

„U Řecka vidíme, že klienti vyčkávají. Tam je prodej prostě menší, než tomu bylo vloni.“

S vývojem sezony jsou spokojeny i cestovní kanceláře, které organizují poznávací zájezdy.

„Celkově je prodej zájezdů určitě na stejné úrovni jako v loňském roce. Klienti využívají časových slev. Projevují poněkud vlažný zájem o autobusové zájezdy. Překvapil zájem o letecké zájezdy do Skotska – tyto zájezdy máme již vyprodány.“ říká Petr Burian z Periscopu.

Bohatší letadlem, chudší autem

Zástupci cestovních kanceláří se shodují v tom, že zájem o dražší letecké zájezdy roste. Vybírají si je lidé, které krize zatím tolik šetřit nenutí. Jiná je situace u nejlevnějších zájezdů.

„Chorvatsko a Itálie zažívají v posledních dvou, třech letech výrazný nárůst. Je to logicky z toho důvodu, že tady máme nějakou krizi a rodiny se snaží ušetřit prostředky i na dovolené. Chorvatsko a Itálie jsou relativně snadno dostupné autem, takže procento lidí, kteří volí dovolenou vlastní dopravou, je znát v prodeji,“ uzavírá Alexandr Pavlov.

Celkově se ceny zájezdů v podstatě nijak nemění - a to ani v případě Egypta a Řecka. Egyptští hoteliéři jen občas nabídnou zvýhodněnou cenu na určité termíny.

Jaroslav Skalický, mad Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme