ČSOB má potíže s přetíženými platebními terminály. Reagují pomalu, případně transakci neprovedou
Platební terminály ČSOB odmítají provést některé transakce napoprvé. Podle mluvčí banky Michaely Průchové za to můžou předvánoční nákupy a přetížení sítě. Problémy na prodejnách dopoledne Radiožurnálu potvrdily třeba společnosti Lidl nebo Drogerie DM. Zákazníci by měli při platbě raději vkládat kartu do terminálu. Bankomaty fungují bez problému.
„Sice jsem platila hotově, ale že jsou problémy, vím. Je to tam i napsané,“ řekla reportérovi Radiožurnálu zákaznice před prodejnou Lidl v Jindřichově Hradci. Řetězec problémy potvrdil.
Lidé při platbě kartou mohou mít kvůli novým pravidlům problémy, varuje Česká národní banka
Číst článek
S komplikacemi se potýká i drogerie DM. „Bohužel i přes ujištění našeho poskytovatele, že došlo ke zlepšení, se situace zejména ve špičkách opakuje a terminály někdy zamítají platby,“ potvrdil její mluvčí Jiří Peroutka.
Mluvčí ČSOB Michaela Průchová se za problémy omluvila. „Doporučujeme po krátké chvíli zkusit transakci zopakovat, nebo platit kontaktně,“ doporučila.
Banka měla problémy s bezkontaktními platbami už v pátek. „V důsledku zvýšeného množství transakcí ve špičkách, které jsou mezi 15. až 16. hodinou může docházet k delším odezvám nebo zamítání transakcí na platebním terminálu,“ psala svým klientům už minulý týden.
Podle ČSOB jsou problémy spojené s novými pravidly Evropské unie, kvůli kterém nyní musí probíhat „větší množství online autorizací transakcí“.