ČSA omezují na zimní sezonu letový řád
Nabídka Českých aerolinií na zimní sezonu je o pět procent chudší než tomu bylo před rokem. Zimní letový řád začne platit od konce října. Jeho omezení je součástí restrukturalizačního programu, který má firmě pomoci přežít současnou kritickou finanční situaci.
ČSA od konce října zruší dvě nejvíce ztrátové pravidelné linky - přestanou vlastními letadly létat do Manchestru a New Yorku. Za oceán se ale cestující dostanou s letenkou ČSA na palubě americké společnosti Delta, která je partnerem z Aliance SkyTeam.
ČSA ušetří náklady také omezením letů do řady evropských destinací. Méně často než dosud budou létat například do Osla, Stockholmu, Rigy nebo Žiliny.
"Nebudeme potřebovat k pravidelné přepravě 6 letadel - dvě velká dálková a čtyři středně traťové boeingy. Tři boeingy 737 jsme nabídli standardním způsobem, chodí nám nabídky a my je v současné době vyhodnocujeme. V případě vhodné nabídky, navrhneme dozorčí radě odprodej těchto strojů," řekl viceprezident ČSA pro marketing Petr Pištělák.
ČSA podle něj zvýší naopak počet spojení do střední Asie, Moskvy a dalších měst na východě.
ČSA zavedou nový systém tvorby cen přestupních letenek
Firma od středy 23. září také zavede nový systém tvorby cen na přestupních linkách. Softwarový systém za 50 milionů korun by měl vytvářet konkurence schopné ceny letenek pro cestující mezi dvěma evropskými destinacemi, kteří v Praze přestoupí.
"Očekáváme od toho zhruba čtvrt milionů cestujících navíc a celkové výnosy zhruba kolem půl miliardy korun na roční bázi," uvedl Pištělák.
Podle něj dává systém Českým aeroliniím obrovskou konkurenční výhodu oproti porovnatelným dopravcům. "Protože podobný systém využívá pouze takzvaná velká čtyřka- Lufthansa, British Airways , Air France a KLM. My budeme pátou společností, která to Evropě bude mít," uvedl Pištělák s tím, že zkušenosti říkají, že se zvedají výnosy zhruba o pět procent.
ČSA se letos propadnou do více než dvoumiliardové ztráty. Ve firmě běží restrukturalizační program, který spočívá například ve snížení počtu zaměstnanců, prodeji letadel a snížení mezd zaměstnanců. Plán odmítají odborové organizace ČSA, které připravily vlastní návrh na řešení současné kritické situace. Rozhodující slovo bude mít nová dozorčí rada, která byla jmenovaná minulý týden.