Prazdroj zdražil pivo. Ostatní ho boudou následovat, tvrdí bývalý ředitel svazu pivovarů
Na vyšší cenu piva z Plzeňského Prazdroje zatím další pivovary v Česku nereagovaly. Podle někdejšího ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven je to ale otázkou času. Zvedání cen už ohlašují některé hospody.
Zdražení piva Plzeňským Prazdrojem zatím cenovou válku na českém trhu nevyvolalo. Prazdroj zvýšil od října ceny svých produktů zhruba o tři procenta. Zdůvodnil to rostoucími náklady na suroviny a investicemi. Hospody a restaurace se vyšším cenám přizpůsobují.
„Pivovar pro restaurace zvedl cenu o korunu na půl litru dvanáctistupňového piva. Samozřejmě se musíme podrobit a budeme zvedat cenu,“ říká Miloslav Novák, majitel hospody na pražských Vinohradech.
Další pivovary s cenami dosud nehýbaly. Podle Jana Veselého, někdejšího ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven, je to ale jenom otázkou času. „Budou se snažit chvíli počkat a vydržet se sníženou cenou, aby přilákaly některé zákazníky od Prazdroje k sobě. Dříve nebo později se k tomu připojí,“ říká.
Největší spojení v historii pivovarnictví dokončeno. Každé třetí pivo na světě uvaří Anheuser-Busch
Číst článek
Podle Veselého ale případné zdražení nebude mít velký vliv na chování zákazníků. „Cena je jedno z velmi důležitých kritérií pro výběr zákazníka, ale chuťový návyk je tak silný, že zásadní změnu to prakticky nebude mít. Ostatní zvednou ceny taky, takže relace se vyrovnají,“ vysvětluje. Prodeje dražších piv podle něj zároveň ukazují, že cena není jediným kritériem výběru.
Jeho slova potvrzuje i majitel hospody Miloslav Novák. Podle toho jsou milovníci piva často věrní jedné značce. „Když bude dražší, budou pít chvíli o kousek míň a potom se dostaneme na stejnou hranici,“ očekává.
Se spotřebou 143 litry na hlavu zůstává Česko světovou jedničkou.