„Všechny původní tramvaje měly pod podlahou ukrytou veškerou elektrickou výzbroj a vně vozu byl jen sběrač proudu umístěný na střeše. Proto byla podlaha tak vysoko,“ vysvětluje technik.
Na pravidelnou linku vyjel prototyp poprvé 21. června 1961. Pražané se staršími typy můžou svézt dodnes, vozy stažené z retrolinky jezdí v běžném provozu.
Přední část tramvaje zdobí černá lebka, na bocích jsou siluety obětí a hesla jako „Neskákej mi pod kola“ nebo „Chodci vs. tramvaje 0:1“. Vzadu je pak slogan „Pomoz mi nezabíjet!“.
Historická tramvaj bude vozit cestující na trase Sídliště Petřiny - Sibeliova - Národní třída - Podolská vodárna - Nádraží Braník. Souprava metra 81-71 bude jezdit po celé trase linky B.
Jízda pluhu letos nebyla první, přesto se z ní stává podobný fenomén jako z mazací tramvaje či modré T3 Coupé. Obrázky a videa pluhu o víkendu doslova zaplavily sociální sítě a internet.
Typická kulatá světla a červená barva - legendární tramvaj T3 slaví 55 let. Na konci listopadu roku 1962 poprvé vyjelo několik „té trojek“ z pražských vozoven Motol a Strašnice na linku číslo 4.