Rozšíření podpor audiovizuálnímu průmyslu přinese novela o audiovizi. Zvyšuje také zákonné limity pro státní filmové pobídky pro zahraniční i české produkce na natáčení v ČR.
Proslov režisérky Darii Kashcheevy na Českých lvech upozornil na jeden omyl, který se dostává do podvědomí české společnosti – že člověk jen tím, že existuje, má nárok na něco, co mu musí ostatní dát.
24:34
Praha/Karlovy Vary||Tomáš Pancíř, jkh|Zprávy z domova|Dvacet minut Radiožurnálu
„Řekl bych, že je to dohoda win-win pro obě strany, jak diváci, tak prostředí audiovize na tom získá a asi i proto s tím platformy souhlasily,“ komentuje dohodu streamovacích platforem ministr Baxa.
Electra, nový film animátorky Darii Kashcheevy, a krátkometrážní drama Osmý den režiséra Petra Pylypčuka se představí v nejprestižnější studentské soutěži.
Co spojuje spisovatele Karla Čapka a režiséra Karla Zemana? Animátor Aurel Klimt, který chce tyto velikány české kultury dostat do jednoho filmu s názvem „Válka s mloky“.
„Oběť je příběhem o důvěře matky Iriny a syna Igora žijících v cizím státě, kde jsou odkázaní hlavně sami na sebe,“ přibližuje snímek režisér Michal Blaško.
„Mezi sedm podpořených projektů se dostaly čtyři psychologická dramata, historické drama o okupaci Československa, fantasy pohádka navazující na úspěšný první díl a adaptace Čapkovy knihy.“
Působení filmových štábů znamená příjmy pro hotely, restaurace či cateringové služby. V době nejpřísnějších protiepidemických opatření byli filmaři pro některé hotely prakticky jediným zdrojem tržeb.
Studoval střihovou skladbu na Filmové fakultě Akademie múzických umění, zakotvil ale na Filmové akademii Miroslava Ondříčka v Písku. Filmař Zangi vysvětluje, jaký je problém současného dokumentu.
Momentálně se kina snaží překonat dramatický pokles návštěvnosti, kteří si mnozí vysvětlují nejednoznačným výkladem opatření, jež musí návštěvníci kin dodržovat.
Největší částkou v rámci výzvy, celkem 12 miliony korun, podpořil Fond adaptaci úspěšné knižní ságy Prašina. Dobrodružné vyprávění Vojtěcha Matochy natočí Štěpán FOK Vodrážka.
Našlápnuté tempo roku, který začal nominací Nabarveného ptáčete a krátkého filmu Dcera na Oscara, v řádech dnů ukončila pandemie a ze všech stran se ozývalo: „Co budeme dělat dál?“
Film režisérů Michaely Mihályiové a Davida Štumpfa se kvalifikoval do kategorie nejlepší krátkometrážní animovaný film. V pondělí to sdělila za tvůrce filmu Marta Jallageas.
Zahraniční filmové štáby v Česku stále ještě natáčejí, vzniká tu nová „marvelovka“ a další tituly. Někteří filmaři už ale oznámili, že k nám natáčet nepřijedou. Bojí se rizikové oblasti.
Fond se obává propadu příjmů, které závisejí na odvodu soukromých televizí z reklamy a na odvodu provozovatelů kin z prodaných vstupenek. Obojí letos kvůli pandemii koronaviru kleslo.
Díky filmovým pobídkám se v tuzemsku loni natočilo téměř 80 filmů a seriálů. Velkou část tvořily seriály převážně natáčené pro on-line platformy jako Netflix nebo Amazon.
Všechny projekty, které byly epidemií přerušené, se do Česka postupně vrací „Napřed se dělaly přípravy. U filmů, které jsou menší, už přípravy skončily a začalo se natáčet,“ říká Bezděk Fraňková.
Většina filmové a televizní produkce se zastavila v březnu. V tu dobu se v Česku natáčela třeba druhá série Carnival Row s Orlandem Bloomem nebo marvelovský seriál The Falcon and The Winter Soldier.
V ohrožení jsou kromě filmařů i nefilmové profese. Aby mohlo Česko, zastoupené právě Fondem kinematografie, přilákat další produkce, potřebuje navýšit rozpočet o půl miliardy korun.
Státní fond kinematografie rozdělil mezi filmaře minoritních koprodukcí méně peněz, než čekali. Finanční podporu dostane 12 snímků za celkem 29 milionů korun.