České dráhy (ČD) zrušily svoji největší soutěž na nové vlaky, v níž poptávaly elektrické jednotky pro Pražskou integrovanou dopravu za 42 miliard korun.
Z 13 v úterý zrušených linek jich je pět mimopražských, a sice linky 339, 346, 375, 377 a 658, a zbylé, tedy linky číslo 163, 166, 171, 204, 208, 209, 223 a 228, jezdí na území hlavního města.
Praha začne nový systém testovat v létě, zatím ve dvou stanicích metra. Hlavní část nových cedulí plánuje město začít instalovat příští rok, další pak přibydou především při opravách a nové výstavbě.
„Je mírně omezen provoz pražské MHD, a to asi o devět procent. Již mnoho let dochází s ohledem na obvyklý pokles využití PID na počátku roku k mírnému omezení nabídky spojů,“ uvedl mluvčí.
Dopravní podnik uzavřel trať mezi Lazarskou, Národní třídou a Újezdem a taky na části Vinohradské třídy. Obě potrvají až do srpna, cestující by se měli připravit na delší přestupy a taky na zpoždění.
Výše úspor byla jedním z důvodů, proč se proti návrhu postavili náměstek primátora Adama Scheinherr (Praha Sobě) a náměstek v ROPIDu Martin Šubrt. „Úspora je nízká v porovnání s dopady na cestující.“
Organizátor pražské hromadné dopravy ROPID odmítá změnu, která by umožnila vyřídit dětskou tramvajenku online, aniž by rodiče museli posílat fotku rodného listu dítěte.
Jde hlavně o úsek mezi Radotínem a Prahou Smíchovem, kde v poslední době došlo ke zrušení několika spojů. U některých dali železničáři vědět dopředu, u dalších to prý bylo z minuty na minutu.
Jen něco málo přes měsíc stála autobusová zastávka Malostranské náměstí u podloubí paláce Smiřických nedaleko Poslanecké sněmovny. V polovině ledna ji ale dopravní podnik přesunul.
Od příštího roku by se pražští cestující měli dozvědět, kterou zastávku jejich spoj už projel. Dopravní podnik ale data poskytne pouze u autobusů. Většina dopravců přitom informace už zveřejňuje.
Městský soud v Praze přitom už loni nařídil dopravnímu podniku data zveřejnit. Ten se tehdy bránil právě i složitým IT systémem. Původní verdikt však nyní zrušil Nejvyšší správní soud.
Organizátor pražské hromadné dopravy ROPID publikuje jako otevřená data jízdní řády i souřadnice zastávek. Nově jsou veřejné i přepravní průzkumy. Co se z nich dá vyčíst?
Změna by přinesla finanční úspory či zrychlení dopravy. Snížil by se rovněž hluk a emise. Nevýhodou by naopak bylo, že by lidé nemohli dobíhat spoje a nemohli by stát v neprůhledném přístřešku.
Ve středu je v pražské MHD zase víc kontrolorů než obvykle. V rámci kampaně Nejedeš načerno? se totiž koná další akce Revizor. I díky této akci a dalším opatřením černých pasažérů ubývá.
Revizoři letos chytili 221 tisíc černých pasažérů, to je asi o 40 tisíc méně než loni. Podle studentů průmyslové školy dopravní v Praze 1 by mohl být počet ještě nižší.
Provoz přívozu mezi Císařským ostrovem a Trojou byl až do odvolání zastaven. Důvodem je vysoký průtok vody ve Vltavě. Přívoz nahrazuje lávku, která se na začátku prosince zřítila do Vltavy.
V červnu 2017 skončí dvouleté zkušební období, po které si mohli lidé v Praze kupovat roční kupon na hromadnou dopravu za 3650 korun. Podle ROPID a Dolínka by ale cena měla zůstat nízká i nadále.
Cesta autobusem nebo vlakem z Nymburska do Prahy či Berouna je jednodušší. Část regionu je nově zapojená do pražské integrované dopravy. Lidé se tak s jednou jízdenkou dostanou do Prahy, kde s ní pak mohou dále jet metrem nebo tramvají. První cestující v Nymburce si nový systém vyzkoušeli už v neděli při víkendovém provozu.
ROPID chystá přečíslování nočních linek Pražské integrované dopravy. Od konce dubna budou noční autobusy i tramvaje začínat namísto pětky devítkou. Po Praze tak budou jezdit autobusy 901 až 915 a tramvaje 91 až 99. Příměstské noční linky pojedou pod čísly 951 až 960.
Praha chystá výrazné změny v tramvajové dopravě. Organizace Ropid, která má plánování MHD v metropoli na starost, dnes oficiálně zveřejnila dva hlavní návrhy změn – z nich pak po dohodě s jednotlivými radnicemi vybere tu nejpřijatelnější. Vypracovala také jeden návrh doplňkový. Český rozhlas získal všechny návrhy ještě před zveřejněním.
Linkové autobusy z Mělnicka a Neratovicka končí kvůli postupnému sjednocování pražské a středočeské dopravy u stanice metra v Ládví. Ke změnám, které platí už tři týdny, mají velké výhrady někteří cestující. Upozorňují hlavně na zpoždění a špatné značení.
Zatímco centrum hlavního města se postupně vylidňuje, obyvatel na okrajích metropole přibývá. V okolí nových stanic metra A, které se otevírají v pondělí 6. dubna, však tento trend není patrný. Mezi lety 2001 a 2014 lidí bydlících v okolí tří ze čtyř stanic mírně ubylo.
Změny se ruší, vše zatím zůstává více méně tak, jako doposud, vzkazuje Pražanům i návštěvníkům metropole náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD. Návrh, kterým chtěla společnost ROPID razantně změnit veřejnou dopravu v hlavním městě, totiž odmítl. ROPID tak musí začít znovu a cestující můžou na následující měsíce obavy o svůj oblíbený spoj pustit zase z hlavy.
Cestující musí od neděle počítat s novým jízdním řádem u regionálních vlaků v Praze a jejím okolí. Změny podle organizátorů dopravy přinesou kratší intervaly, na některých tratích přibudou kromě pravidelných spojů i nové zastávky.