Evropská komise vyměřila pokutu za to, že uzavřely tajnou dohodu o použitých osobních železničních vagonech, která poškozovala českého dopravce RegioJet.
„Státní dozor není stále uzavřen. Dle informace dopravce víme, že vozy jsou odstaveny a nejsou provozovány,“ řekl Radiožurnálu ředitel technické sekce Drážního úřadu Šafránek.
Bezpečnostní upozornění funguje stejně, jako je to běžné v leteckém průmyslu po vážných incidentech. Doporučení dostávají okamžitě všichni provozovatelé stejného dopravního prostředku.
Drážní úřad se rozhodl, že příští týden provede u RegioJetu kontrolu. „Bohužel nemůžeme neustále kontrolovat všechny vagony všech dopravců. Ale tohle je důležité,“ sdělil ředitel úřadu.
„Systém v Pardubicích je v tuhle chvíli vypnutý, ten kód tam nechodí. To znamená, že strojvedoucí se řídí jen vizuálně,“ upozornil expert na zabezpečení železničních tratí Petr Nachtigall.
Informaci přinesl v tiskové zprávě mluvčí inspekce Martin Drápal. Jestli šlo o lidskou chybu, technickou závadu či kombinaci obojího, zatím jasné není.
Po noční srážce vlaků v Pardubicích probíhá vyšetřování příčin nehody a práce k obnovení provozu.
Aktuální situaci přiblížil mluvčí drážních hasičů Martin Kavka.
České dráhy nasadily mezi stanicemi Přelouč - Choceň náhradní autobusy. V úseku jezdí kyvadlově a zastupují dálkové vlaky na hlavním koridoru na Moravu.
„Ostatní cestující informujeme v případě potřeby a přijímáme opatření, která zajistí bezpečí všech pasažérů,“ dodává. Zda byli upozorněni konkrétně i spolucestující z kupé Vojtěcha B.ale jasné není.
„České dráhy a ÖBB se zapojily do kolektivního bojkotu s cílem udržet si své postavení na trhu a bránit expanzi RegioJetu jak v Česku, tak na železniční trase mezi Prahou a Vídní,“ uvedla komise.
V českém tisku se v sobotu dočtete, že Svaz osobních železničních dopravců chce do deseti let vozit čtrnáct procent českých cestujících. Aktuálně je to asi devět procent, píše server Zdopravy.cz.
„Vlaky musely počkat, než budou překážky odstraněny. Situaci celou noc intenzivně řešíme s Chorvatskými drahami,“ uvedl pro server iROZHLAS.cz mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Protiepidemická opatření mají všichni dopravci v podstatě stejná. Musí se řídit aktuálními vládními opatřeními. Nejzásadnější je mít při cestě vlakem nebo autobusem stále nasazený respirátor.
„Lékařské potvrzení o tom, že si člověk udělal samotest, je pro cestování neakceptovatelné a není to splnění povinnosti podle mimořádného opatření,“ reagovala mluvčí ministerstva zdravotnictví.
Na internetu se objevují padělané testy na covid, k dostání jsou i falešné certifikáty, píšou Lidové noviny. Podle Deníku N roste cena taxislužeb. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
V českém tisku se ve čtvrtek dočtete, že Česká národní banka byla loni při rozdávání pokut nejpřísnější v historii. Udělila 149 sankcí za necelých 67 milionů korun, píše deník E15.
Většina cestovních kanceláří kvůli přetrvávajícím vládním omezením letos nastavila nové cestovní podmínky. Třeba Fischer umožňuje bezplatné storno dovolené ještě pár dní před odjezdem.
Na železnici začíná od neděle platit jednotné jízdné. Zatím však jen na linkách objednaných státem nebo kraji. Takzvaný OneTicket má lidem pomoct, když přestupují mezi spoji různých dopravců.
Ve čtvrtečním tisku se dočtete, že některým firmám v době koronaviru docházejí finanční rezervy. Vyplývá to z průzkumu, který pro deník Právo provedla ČSOB.
Komise zahájila šetření v roce 2016, když si na ceny jízdného na trati mezi Prahou a Ostravou – údajně určené k likvidaci konkurence – stěžovaly firmy RegioJet a LEO Express.