„Adam na koncertech občas hraje některé Vláďovy písničky, což by člověk nečekal, má jiné posluchače, ale řekl bych, že s vědomím, jak dobré jsou to věci, tak se jich občas chopí rád,“ říká Ostrouchov.
Titanic se stal prvním filmem na světě, jehož příjmy ze vstupného v kinech na celém světě překonaly hranici jedné miliardy dolarů. Film také získal jedenáct Oscarů včetně sošky za nejlepší film.
Na svobodu se nyní Weinstein podle CNN nedostane, jelikož byl loni v Los Angeles odsouzen také k 16 rokům vězení za znásilnění ve svém druhém procesu týkajícím se znásilnění herečky v roce 2013.
Ondřej Pivec je držitelem ceny Grammy a žije už třináct let v New Yorku. Jak se stane, že kluk z paneláku v brněnské Líšni pronikne mezi nejslavnější muzikanty světa?
Nesmí na premiéry nových filmů, festivaly ani natáčet. I takové podmínky musí dodržovat američtí herci. Ateliéry Prague Studios musely kvůli stávkám propustit ze dne na den 1700 spolupracovníků.
„Po pandemii covidu mají kina slabší návštěvnost. Ani slavný herec dnes negarantuje návštěvnost, takže tím se uvolnil pocitový tlak, že by ve filmu měl být někdo známý,“ říká Maja Hamplová.
„Můj sen je najít talentovaného člověka, kterému by hudba mohla naplnit život a se kterým projdu cestu až na velká podia. Je to lepší než běhat za dinosaury,“ říká producent Lukáš Chromek.
„Virální hity dneska určují TikTok nebo Instagram. Je to stejné, jako když udělal Elvis v 50. letech svůj tanec v televizi, akorát teď se tančí na jiných platformách,“ vysvětluje Muchow.
„První reálnou produkci jsem dělal v sedmnácti, mimochodem to bylo na Macu, který týden nato shořel,“ popisuje producent Filip Vlček svoje začátky v rozhovoru pro seriál Architekti popu.
Ondřej Žatkuliak je hudební producent. „Dřív to bylo hodně o rapu, ale postupně jsme se začali hodně věnovat popu, jazzu a teď děláme i hodně dětské muziky,“ říká o svém studiu Rooftop.
Kdo ve skutečnosti stojí za písněmi, které známe ze sluchátek a z rádií? Bez práce hudebních producentů by nejspíš naše oblíbené písně nebyly takové, jak je známe, nebo by vůbec nevznikly.
Slavný britský agent James Bond ve středu oslavil již 60 let na stříbrném plátně, kdo ale bude dalším hercem, který ztvární legendární roli agenta 007 a zároveň milovníka žen a protřepaného martini?
„Film je do jisté míry historicky věrný, ale na druhou stranu je to přiznaná historická fantasy. Ta dramatická linka nemá žádnou oporu ve skutečnosti,“ upozorňuje publicista Rynda.
V minulosti západní producenti umožňovali z filmů odstranit scény, které mohly popudit úřady například blízkovýchodních zemí. U Rakeťáka to ale Pixar kvůli zachování celistvosti snímku odmítl.
„Potvrzuje se trend, že covid sice kino nezabil, ale že dojde k jeho proměně,“ popisuje Jan Bradáč. „Covidová krize a s ní spojené uzavírání kin s sebou přinesly celou řadu změn diváckých návyků.“
Polský režisér se ve snímku Nezanechat stopy inspiroval smrtí vysokoškolského studenta ubitého policií, jehož kamarád a jediný očitý svědek se během momentu stal úhlavním nepřítelem totalitního státu.
Dokumentární série navazuje na stejnojmennou knihu a podcast Ronana Farrowa. V šesti půlhodinových epizodách se snaží vysvětlit, jak Harvey Weinstein po desetiletí unikal spravedlnosti.
Spector podle vězeňské služby amerického státu Kalifornie zemřel v sobotu v nemocnici „přirozenou smrtí“. Podle zpravodajského webu TMZ podlehl komplikacím spojeným s covidem-19.
Státní fond kinematografie zveřejnil výzvu pro pracovníky v audiovizi. Rozdělit mezi ně chce 127 miliónů korun. Kameramani a profesionální fotografové ale zůstávají bez konkrétní pomoci.
V knize Z lásky k Praze popsal své zkušenosti ze světa amerického i československého filmu. Je v ní řeč i o promarněné šanci natočit v Praze animovaného Tolkienova Hobita s Trnkovými postavami.
Zahraniční filmaři mají v Česku rozestavěné kulisy a roztočené snímky, téměř všichni se chtějí vrátit už v červnu, říká ředitelka Státního fondu kinematografie Helena Bezděk Fraňková.