Rezidenti za roční parkovací kartu platí 1200 korun ročně. Město nyní pracuje s několika návrhy změn, jde třeba o zrušení přenosných parkovacích povolení nebo úpravu podmínek parkování elektromobilů
Od 60. let se auta svými rozměry posunula nejméně o jednu obchodní třídu výš. Dnešní malé vozy mají rozměry tehdejší střední třídy. Tlak na velikost umocňují prodeje SUV, které trhu dominují.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se zabýval pravidly stání hybridních vozidel v parkovacích zónách z roku 2018. Zvýhodněné parkovné v Praze měly jen vozy s výkonem spalovacího motoru do 135 kW.
V páté městské části zóny platí nově na Cibulce, v Košířích, na Černém vrchu, Šalamounce a Farkáni. Praha 6 pak přidává parkovací zóny na Dědině, části Hanspaulky, Baterie a také části Ořechovky.
Pražský magistrát rozdělí mezi radnice 1,27 miliardy. Nově ale budou muset městské části řešit přestupky v parkovacích zónách. Rozhodli o tom ve čtvrtek pražští radní. Také schválili udělení dvou čestných občanství.
V Karlíně, Libni nebo Kobylisích už ve všední den nezaparkuje nikdo, kdo zde nebydlí. V sobotu zde začali fungovat parkovací zóny. Chybí však odstavná parkoviště, kde by přespolní mohli zaparkovat.
Zastavují na výstražná světla nebo zakrývají poznávací značky. Tak se někteří řidiči v hlavním městě snaží vyhnout placení v nových parkovacích zónách. Ty začaly v Praze 5 a 6 platit před týdnem.
Na území Prahy 5 a 6 dnes začínají platit zóny placeného stání. Pokud budou chtít řidiči v ulicích zaparkovat, musejí mít zanesenu registrační značku v systému na úřadě. Parkovací oprávnění na rok stojí rezidenty 1200 korun na celou oblast, 600 korun pak na její část. Kontroly budou provádět čtyři speciální vozy s kamerami, které budou snímat značky aut. Platnost oprávnění bude kontrolovat elektronický systém, pokuty bude vydávat magistrát. Se zavedním zón nesouhlasí Středočeský kraj, podle nějž to bude komplikace pro lidi, kteří do metropole dojíždějí.
Vedení Prahy udivila výzva Středočeského kraje, aby zrušila plánované zavedení parkovacích zón na území Prahy 5 a 6 do té doby, než budou vybudována záchytná parkoviště. ČTK to dnes řekl primátorčin náměstek pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Zóny začnou platit ve středu. Středočeský kraj tvrdí, že zóny poškodí Středočechy, kteří dojíždějí do metropole za prací.
Stovky lidí denně se v Praze 5 a 6 na poslední chvíli přihlašují k trvalému bydlišti. Někteří přitom podle radnice v těchto čtvrtích vůbec nebydlí. Chtějí si ale touto cestou zajistit parkovací oprávnění. Už ve středu totiž v páté a šesté městské části začnou fungovat modré zóny a na víc než tři hodiny v nich budou moct zaparkovat jenom rezidenti.
Už za tři týdny začnou v Praze platit nové parkovací zóny. Úředníci Prahy 6 zatím vydali přes sedm tisíc registrací. Celkem jich ale bude potřeba přibližně 30 tisíc. Lidé zatím o povolení velký zájem nemají. A to ani přesto, že získat ho může být problém. Bydlet v pronájmu totiž nestačí.
Systém parkování v hlavním městě se již brzy zásadně změní. Zóny na Praze 5 a 6 začnou platit přesně za 40 dní, v září a říjnu se k nim přidá i část Prahy 3 a 8. O parkovací oprávnění zatím rezidenti příliš velký zájem nemají. Radnice ovšem počítají s tím, že se to změní, až se bude blížit konečný termín.
Hlavní město uvolní modré parkovací zóny v některých městských částech. Schválili to pražští radní. Auta můžou volně parkovat na neomezeně dlouho dobu v Praze 3 a Praze 7. Opatření skončí 4. ledna ráno.
Praha od 1. dubna příštího roku zavede další parkovací zóny. V městských částech, kde si lidé budou moci koupit kartu jen na okolí svého bydliště, by mělo roční parkování stát 600 korun. Tam, kde budou mít majitelé aut možnost parkování v celé městské části, zaplatí i dvojnásobek.
Zaparkovat v hlavním městě bude o Vánocích jednodušší. V centru – tedy na Praze 1 a na Praze 2 – sice zůstanou placené zóny ve standardním režimu, Praha 3 a Praha 7 ale umožní parkovat v takzvaných modrých zónách i motoristům bez příslušné karty. Bez poplatku budou v těchto městských částech i ostatní parkovací plochy.
Parkovací zóny v Praze se budou rozšiřovat podle nových pravidel. Schválila je rada města. Nová pravidla budou platit pro Prahu 5, 6, 8 a další oblasti, kam se v budoucnu zóny rozšíří. Pro stávající zóny v Praze 1, 2, 3, 7 a 16 se dosavadní pravidla nemění. Zatím ale není jasné, kdy zóny budou zavedeny.
Policie by neměla v zónách, kde smějí parkovat jen obyvatelé dané čtvrti, hned odtahovat auta hostujících řidičů. Tedy těch, kteří přijedou odjinud a nemají nárok tam stát. Nejprve by strážníci měli použít mírnější řešení, a to botičku, navrhuje poslanec ČSSD Stanislav Huml.
Zóny placeného stání v Praze projdou do několika let zásadní úpravou. První změny odstartují v rámci pilotního projektu už na podzim. V dalších letech bude město omezovat modré zóny pro rezidenty a naopak rozšiřovat počet takzvaných kombinovaných fialových zón. Sérii plánů ještě musí schválit pražští zastupitelé.
Pražský magistrát odpoledne představí plánovanou revoluci v parkování. V následujících deseti letech chce rozšířit až trojnásobně zóny placeného stání. Nově se objeví v Praze 4, 5, 6, 8 a 9.
Zatímco obyvatele pražského Karlína a Libně čeká spuštění systému parkovacích zón v březnu příštího roku, lidé ze Smíchova si na volná místa pro svá auta ještě počkají. Praha 5 totiž nedostala od města souhlas k zavedení vlastního systému. Radnice proto nemůže vydávat slíbené parkovací karty a projekt zatím zastavila.
Úřad Prahy 8 začne 25. listopadu vydávat parkovací karty. Zdarma je dostanou rezidenti a drobní živnostníci, kteří doloží nutnost zásobování v daných oblastech. Stání pro ně bude vyhrazené od 11 do 14 hodin. V dalších hodinách budou moct v místech zaparkovat i ostatní řidiči. Omezení se týká Karlína, Libně a okolí metra Kobylisy.
Prostějov vypsal veřejnou zakázku na službu „Správce parkovacího systému", kterou dosud zajišťovaly technické služby. Magistrát připravil také úpravy cen parkování v centru města.
V roce 2013 by se měly v dalších částech Prahy objevit na silnicích modré pruhy. Zóny placeného stání chce zavést Praha 5, 6 a také Praha 3 v oblasti Jarova. Naopak radnice na Jižním městě od záměru pomalu ustupuje.
Zóny placeného stání v Praze zpravidla vyhovují rezidentům, kteří se tak nemusejí strachovat o parkovací místo. Řidičům, kteří v příslušných městských částech potřebují pouze něco vyřídit nebo zajít na návštěvu, ovšem přinášejí jen komplikace. Blíží se ale Vánoce, a tak se pražští strážníci rozhodli být shovívavější.
Původně bohulibý záměr některých pražských radnic zrušit na svátky modré parkovací zóny bude mít pro některé řidiče dohru ve správních řízeních. Konkrétně pak pro ty, kteří se spoléhají víc na to, co vidí na vlastní oči, než na to, co se píše na internetu.
Placené parkovací zóny by se mohly rozšířit na další pražské části. Současné zkušenosti z centra města, kde na modrých zónách smějí parkovat jen místní obyvatelé a všude jinde se za stání platí, inspirovaly třeba Prahu 5 nebo 6. Vedení města tento rozvoj parkovacích zón podporuje, přivítali by ho i rezidenti, ale vrásky zřejmě přidělá návštěvníkům Prahy.