Saské úřady uzavřely z bezpečnostních důvodů most přes řeku Labe nedaleko českých hranic. Mimořádná prohlídka mostovky totiž odhalila špatný stav stavby. Most bude neprůjezdný minimálně do konce roku.
Týmy záchranářů vyzdvihly první kus zříceného baltimorského mostu, aby umožnily přístup lodím k místu neštěstí. Je to první krok složitého procesu znovuotevření zablokovaného přístavu v Baltimoru.
Zřícení mostu v americkém Baltimoru může mít výrazné ekonomické dopady. Úterní neštěstí totiž prakticky uzavřelo tamní přístav, který byl 9. nejrušnějším v USA.
Na mostě, který měřil 2,5 kilometru, byla čtyřproudová silnice. Podle mluvčího hasičů spadlo do řeky až 20 lidí, dva už se podařilo zachránit. K incidentu došlo v 1.30 místního času, tedy v 6.30 SEČ.
Při stavebním neštěstí v roce 2014 zemřeli čtyři lidé, dva utrpěli zranění. Před Okresním soudem v Havlíčkově Brodě původně čelilo obžalobě deset lidí, proces měl složitý vývoj.
Mezi odsouzenými jsou lidé ze stavebních firem, které dělaly zakázku, a technický dozor investora stavby, kterým byl Kraj Vysočina. Verdikt není pravomocný.
První rozsudky by podle pozorovatelů mohly padnout za dva roky. Mezi obžalovanými jsou bývalí manažeři společnosti Autostrade per l´Italia (Aspi) a firmy Spea, která prováděla údržbu.
V pátečních ranních hodinách okolo 4.30 se ve Starosaské ulici ve východoslovenském městě Spišská Nová Ves propadl most pro pěší a cyklisty. Podle policie se na mostě nacházela jedna osoba.
Dálniční Morandiho most v Janově se loni v srpnu zřítil v délce 100 metrů. Zemřelo 43 lidí. Podle tisku byly firmy už od roku 2014 obeznámeny s rizikem zřícení stavby.
Novojičínský soud opět zprostil viny všech deset obžalovaných kvůli železničnímu neštěstí ve Studénce z roku 2008. V důsledku tragédie zemřelo osm lidí.
Mluvčí krajského soudu Jan Kulhánek podle České televize podrobnosti o rozhodnutí neuvedl s odkazem na to, že rozhodnutí ještě nebylo doručeno všem účastníkům.
Dělníci už z mostu podle televize italské RAI odstranili na 2 tisíce tun materiálu – asfaltu a dalších železobetonových struktur. Bourání a stavba nového mostu zabere zhruba 15 měsíců.
Italská společnost Autostrade per l'Italia souhlasila, že zaplatí rekonstrukci mostu v Janově, při jehož zřícení v polovině loňského srpna zemřely desítky lidí.
V neděli tomu bude rok od pádu lávky v pražské Troji. Ve chvíli, kdy se konstrukce zřítila, na ní stáli čtyři lidé. Všichni přežili. Radiožurnál nyní vyzpovídal jednu ze zraněných, paní Olgu.
Ředitel italské protikorupční komise Raffaele Cantone uvedl, že se kvůli uspíšení stavby zapomíná na některé postupy a zákony – mezi nimi například i na tzv. antimafiánský kodex.
Lidé pod spadlým mostem v Janově trpí dodnes. Desítky rodin se musely kvůli špatnému stavu konstrukce přestěhovat. Podnikatelé zase počítají ztráty kvůli uzavřeným silnicím a špatné dopravě.
Jindy by byl na třídě Waltera Fillaka, která vede pod Morandiho mostem, problém vůbec přejít. Teď tady ale projede jen pár aut a autobus, který se tu otáčí.
Podle agentury ANSA o pozastavení prací rozhodl guvernér regionu Ligurie Giovanni Toti, a to kvůli obavám ze špatného počasí. V severní Itálii očekávají v sobotu déšť a silný vítr.
Kdy se poškozený most v Janově začne bourat, není jasné. Stavba nového ale podle guvernéra regionu Ligurie Giovanniho Totiho potrvá nejméně rok. Při zřícení mostu zahynulo celkem 43 lidí.