Evropské automobilky by se mohly řídit přísnějšími emisními normami. Návrh normy Euro 7 posuzuje Europarlament. Několik států, mezi kterými je i Česko, je ale proti. Požadují změny.
Prodeje aut v Německu v lednu zkolabovaly. Podle Svazu mezinárodních výrobců automobilů se propadly o 4 procenta na 181 000 vozů a dostaly se tak na nejnižší úroveň od roku 1990. Zájem o nové vozy přitom oslabil už v prosinci a to zejména kvůli odeznívajícím účinkům šrotovného.
Jedním z odvětví, které loni nejvíc postihla hospodářská krize, byl automobilový průmysl. Projevilo se to především v poklesu prodeje. Produkci automobilů se následně snažily podpořit také různé vládní programy, jako třeba šrotovné v Německu. To příznivě ovlivnilo i produkci v Mladoboleslavské Škodovce, která loni zaznamenala pokles jen o 2,6 procenta.
Evropské státy by měly vynaložit na záchranu německé automobilky Opel
2,7 miliardy eur, tedy asi 70 miliard korun.
Požaduje to vlastník Opelu, americký koncern General Motors. Návrh je zatím tajný, ale Českému rozhlasu ho sdělil diplomatický zdroj z Evropské komise.
Německá vláda počítá i nadále s tím, že se prodej automobilky Opel společnosti Magna odehraje podle plánu. Nic by na tom podle Berlína neměly změnit ani vážné výhrady Evropské komise.
Nové zakázky i pracovní příležitosti má přinést evropským firmám dohoda o volném obchodu mezi Evropskou unií a Jižní Koreou. Dokument za sedmadvacítku podepsala komisařka pro obchod Catherine Ashtonová.
Slovenská automobilka KIA zastavila na dva dny výrobu. Uvedl to slovenský portál trend.sk Důvodem je slabá poptávka po nových vozech. Továrna tak přestala fungovat v krátkém sledu už potřetí.
Členské země Evropské unie se obávají porušení pravidel hospodářské soutěže v případě prodeje Opelu kanadské firmě Magna. Ministři průmyslu a obchodu na schůzce v Bruselu apelovali na Evropskou komisi, aby prošetřila slib Německa podpořit převzetí Opelu Magnou částkou 4,5 miliardy eur.
Italský koncern Fiat začal údajně znovu "pošilhávat" po německé automobilce Opel. O ní se už jednou neúspěšně ucházel. Podle italského listu La Repubblica by turínský koncern vstoupil do hry, kdyby si americký General Motors ze současné dvojice nabídek nevybral.
Vedení americké automobilky General Motors by v pátek mělo rozhodnout o osudu německého Opelu. Jak světovým médiím potvrdily na sobě nezávislé zdroje, nejpravděpodobnější variantou je prodej Opelu kanadsko-ruskému konsorciu Magna - Sberbank.
Americký burzovní index S&P v noci na dnešek poprvé od listopadu zavřel nad hranicí tisíce bodů, podobně se na svá přinejmenším letošní maxima dostaly i další globální ukazatele. Reagovaly tak na další známky oživení americké i evropské ekonomiky. Mezi ně patří i čerstvé signály od výrobců automobilů.