Národní dopravní informační centrum v Ostravě je hlavním neuralgickým bodem sdílení informací o dění na českých silnicích. Sbíhají se sem data o nehodách a uzavírkách z celého Česka.
Podnikatel se nechtěl k uzavřené dohodě více vyjádřit. Žalobce Pavel Pukovec pak pouze uvedl, že je v podobných případech, kdy došlo k vrácení dotace a splnění všech podmínek, dohoda výhodná.
„Jak bylo venku minus dvacet, tak tady bylo minus sedm, to už mrzly konečky prstů i přes rukavice. Celé tělo bylo ztuhlé,“ říká automechanik Michal, který pracuje v podniku navázaném na Liberty.
Z odůvodnění zákazu vjezdu není podle přezkumného rozhodnutí patrné, co návrh na zákaz iniciovalo. Spis, podle něj neobsahuje žádné potřebné písemné podklady jako třeba dopisy, e-maily či záznamy.
Takzvaná ultra nízkoemisní zóna se rozšířila prakticky na celé širší centrum města. Benzinová auta musí splňovat normu Euro 4, dieselová dokonce nejpřísnější normu Euro 6.
FlixMobility je jeden z nejúspěšnějších německých dopravních start-upů. Vznikl v roce 2012, v USA působí od roku 2018. Zastřešuje značky FlixBus a FlixTrain.
Novela zákona by měla pomoci vymáhat pokuty zejména od cizinců. Nyní vede podle ministerstva vnitra špatná vymahatelnost nedoplatků k tomu, že lidé opakovaně pravidla silničního provozu porušují.
Dotace by měly kompenzovat ztráty dopravců od 12. března, tedy začátku nouzového stavu, do konce letošního června. Dopravní firmy se tehdy dostaly se svými příjmy téměř na nulu.
Sdružení dopravních podniků žádá vládu o pomoc pro městské dopravní podniky. Kvůli koronaviru mají víc než miliardovou ztrátu. Vláda ale zatím žádné peníze poslat nechce.
Evropští poslanci ve středu vrátili na začátek jednání o tom, zda se mají na řidiče kamionů stejně jako dosud vztahovat obecná pravidla Evropské unie pro vysílání pracovníků.
Při dopravních nehodách zemřelo během prvního pololetí 228 lidí, hlavně kvůli nesoustředěnosti a nevěnování se řízení. To se stalo osudné i dívkám z Mostecka, které jízdu přenášely na Facebook.
V Lovosicích na Litoměřicku se bojuje o jedno z možných míst, kde by mohli lidé stavět rodinné domy. O stejné místo má ale zájem i soukromý investor, který tam chce vystavět servisní místo pro kamiony. Místní ho ale u svých domů nechtějí, bojí zhoršení životního prostředí.
V Německu od příštího roku zaplatí zahraniční řidiči dálniční daň - pravděpodobně ve formě dálniční známky. Dohodla se na tom tamní budoucí koalice CDU/CSU a sociálních demokratů. Českých autodopravců by se ale podle Sdružení českých autodopravců zavedení dálniční daně dotknout nemělo.