Tweet o smrti Alžběty II. ukazuje změnu v komunikaci královské rodiny, píše Bloomberg
Skutečnost, že britská královská rodina si pro oznámení o smrti královny Alžběty II. jako první kanál zvolila twitter, dokládá, jak hluboce se změnil její přístup ke komunikaci, napsala v pátek agentura Bloomberg. Tento posun byl podle ní viditelný zejména v posledních letech, kdy se z Windsorů, známých svojí okázalostí a dodržováním tradičních postupů, stali šikovní uživatelé sociálních sítí.
Nový král Karel III. a jeho manželka Camilla kromě twitteru pravidelně používají facebook.
Bloomberg uvádí, že ve čtvrtek v 17.30 SELČ dostala informaci o královnině smrti britská premiérka Liz Trussová, v 19.30 SELČ pak s touto skutečností královská rodina prostřednictvím svého účtu na twitteru @RoyalFamily seznámila světovou veřejnost. Oznámila, že „královna pokojně zemřela na zámku Balmoral".
![](https://pbs.twimg.com/media/FcJld7qWIAA-CUu.jpg)
O minutu později pak na této sociální sítí zveřejnila prohlášení Buckinghamského paláce britská agentura Press Association, o další minutu později totéž na twitteru udělala veřejnoprávní stanice BBC. Ve 20.04 SELČ pak Buckinghamský palác na této sociální síti vydal prohlášení nového krále ke smrti své matky.
![](https://pbs.twimg.com/media/FcJuUlxWAAIdLGl.jpg)
Tweet královské rodiny doplnil celou řadu zvyklostí provázejících úmrtí panovníka. Pro případ skonu Alžběty II. existovaly přísně střežené plány už desítky let. List The Guardian v roce 2017 napsal, že o smrti královny Buckinghamský palác nejdříve informuje britského premiéra nebo premiérku prostřednictvím hesla „London Bridge is down", poté má oznámení zároveň dostat Press Associaton a světová média.
Bloomberg píše, že tweet z účtu královské rodiny, který přeposlalo skoro 960 000 uživatelů a 2,3 milionu ho označilo statusem „like", byl prvním krokem v desetidenním období smutku, na jehož konci bude královnin pohřeb ve Westminsterském opatství.