Prověrky bezpečnosti os u německých rychlovlaků ICE se protahují
Cestující na německé železnici musejí stále počítat s omezeními kvůli bezpečnostním kontrolám desítek rychlovlaků ICE. U některých totiž existuje podezření na závadné osy dvojkolí. Vedení Německých drah svaluje vinu na výrobce rychlovlaků a zvažuje podání žaloby o náhradu škody.
Konsorcium firem Siemens, Alstom a Bombardier tvrdí, že na jeho straně k pochybení nedošlo. Státní dopravce stáhl v sobotu z provozu 70 rychlovlaků řady ICE-T, protože bezpečnostní garance od výrobce nepovažoval za dostatečné.
Na počátku října objevili technici při rutinní kontrole milimetrovou prasklinu na ose. Závada na ose byla v létě rovněž příčinou vykolejení rychlovlaku ICE 3.řady v Kolíně nad Rýnem.
Expert Strany Zelených Winfried Hermann vyslovil domněnku, že materiál, ze kterého jsou osy zhotoveny, není dostatečně pevný. Enormní zátěž, které musejí osy čelit, je pak prý vyšší, než předpokládala norma.
Prohlídky rychlovlaků ultrazvukem jsou časově náročné a tak pasažéři musejí až do víkendu počítat s tím, že se budou v náhradních spojích mačkat jako sardinky a že některé vlaky nepřijedou vůbec.