Němečtí strojvůdci zkrátili stávku do sobotních 18 hodin

Němečtí strojvůdci se rozhodli zkrátit nynější stávku na železnici. Protestní akce skončí místo v pondělí už v sobotu v 18 hodin. Krátce předtím odvolací soud zamítl žádost vedení Deutsche Bahn (DB), aby označil stávku za neoprávněnou a zrušil ji. V důsledku stávky jezdí jen třetina osobních vlaků a na dálnicích v okolí velkých měst se tvoří zácpy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Hlavní nádraží v Berlíně je téměř prázdné

Hlavní nádraží v Berlíně je téměř prázdné | Zdroj: Reuters

Vedení Deutsche Bahn se neúspěšně snažilo u soudu prokázat, že stávka je nepřiměřeně rozsáhlá. Podle právníků drah způsobuje německé ekonomice denně škodu 100 milionů eur (2,8 miliardy korun).

Stávka začala v nákladní dopravě ve středu a v osobní ve čtvrtek. Podle DB se daří dodržovat náhradní jízdní řád. Na jeho základě jezdí v omezené míře dálkové vlaky na páteřních trasách a regionální vlaky v okolí velkých měst.

Přehrát

00:00 / 00:00

Kvůli stávce strojvůdců se po celém Německu tvoří na silnicích zácpy. Mluvil o nich Petr Vomáčka z Ústředního automotoklubu

Mimo provoz ale zůstala městská železnice, která v mnoha městech tvoří páteř městské hromadné dopravy. Kvůli narušení příměstské dopravy mnoho cestujících využívá k cestě do práce auto.

V Porúří se kvůli zvýšenému provozu na dálnicích vytvořily ráno kolony o celkové délce asi 100 kilometrů. Dálnice se ucpávají také u Frankfurtu nad Mohanem a na okruhu kolem Mnichova.

Podle Petra Vomáčky z Ústředního automotoklubu se zácpy tvoří skoro na všech tazích kolem velkých měst.

„Například Hamburk má v okolí 30kilometrové zácpy, u Frankfurtu nad Mohanem a také u Mohuče jsou kolony o 12 kilometrech. 8kilometrová kolona je na obchvatu Drážďan, který je komplikovaný i kvůli obchodnímu centru, a kolem Stuttgartu je 20 kilometrů kolon v součtu,“ přiblížil Vomáčka odpolední situaci na německých dálnicích.

Nynější stávka strojvůdců je už šestou protestní akcí na německé železnici od konce srpna. Odborový svaz GDL zpočátku usiloval hlavně o zkrácení pracovní doby strojvůdců z 39 na 37 hodin týdně a žádal zvýšení platů o pět procent.

Po ústupcích obou stran v platové oblasti se ale jednání zasekla na sporu o postavení GDL v rámci koncernu.

ČTK, Veronika Hlaváčová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme