Na dálnici D1 na výjezdu z Prahy se tvoří dlouhé kolony kvůli odstraňování následků dopravní nehody. Policie žádá řidiče, aby se místu vyhnuli. Uvedla to na síti X.
„Cestující autem čeká jeden z nejhorších dopravních víkendů sezony. Během loňského léta byl poslední červencový víkend zdaleka ten nejpřetíženější, pokud jde o zácpy,“ uvedl ADAC.
Řidičům, kteří jedou směrem na Chodov, se doporučuje objížďka přes Pražský okruh. V opačném směru od jižní spojky byla kolona před Barrandovským mostem zatím krátká.
Polští přepravci zboží požadují obnovení povolenek pro ukrajinské přepravní firmy. Ty nyní totiž můžou v rámci Evropské unie podnikat volně. Poláci jim cenově nemůžou konkurovat.
Na místě se kříží tři dálnice: D1, D2 a trochu vzdáleně i D52. Od úterý tímto skoro dvoukilometrovým úsekem auta projíždí ve dvou zúžených jízdních pruzích.
Nákladní auta mají podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla zůstat na dálnici. Osobní auta mohou využít objízdné trasy, kde ale může být hustší provoz. Rýdl doporučuje použít navigace.
Každého napadne otázka, co tady všechna ta auta vlastně dělají a jestli by nebylo možné se jich zbavit. Rozumní představitelé veřejné správy odpoví, že by to znamenalo podvázat tepny hospodářství.
Meteorologové před hustým sněžením varovali, od nedělního večera do pondělního rána očekávali 15 až 20 centimetrů sněhu. Na jihu země upozorňovali i na nebezpečnou ledovku.
Německý ministr dopravy uvedl, že není spokojen s fungováním přeshraniční dopravy. Především s Českem a Polskem, kde se u hranic tvoří dlouhé kolony, o situaci teď musí často jednat.
Instalaci palubních jednotek do kabin dokončují v těchto například v přepravní společnosti Valatrans na Vsetínsku. Mluvčí CzechToll Miroslav Beneš řekl, že mnozí řidiči registraci odkládají.
Důvodem jsou pomalé registrace dopravců, dosud bylo přihlášeno do systému 196 000 vozů, což je zhruba 43 procent z celkového očekávaného počtu. Nový mýtný systém začne fungovat 1. prosince.
O nadcházejícím víkendu budou auta v kolonách na dálnicích stát ještě častěji než během předchozích víkendů. Při cestě do Chorvatska by si řidiči měli dát pozor na dálnici A1 ve směru na Split.
Zatímco ještě v roce 2010 bylo podle Svazu dovozců automobilů v registru necelých čtyři a půl milionu osobních vozů, letos je to skoro šest milionů. Jízdu komplikuje i stav vozovek nebo počasí.
Cesta na dálnici mezi Brnem a Prahou se o letošních prázdninách stala zkouškou trpělivosti. Uzávěry, objížďky a dopravní omezení vedou k nekonečným zácpám a kolonám.
Od pondělí pomáhají na nejkomplikovanějších křižovatkách policisté regulovat brněnskou dopravu. Opatření přišlo poté, kdy po uzavírce Křenové ulice začal provoz na některých místech kolabovat.
Na letní dovolenou jezdí každoročně přes půl milionu českých turistů do Itálie. Mnoho z nich se do země vydá autem. Řidiči by měli počítat s tím, že jsou tam jedny z nejvyšších cen pohonných hmot.
Dlouhé kolony komplikovaly dopravu na D1 u Velké Bíteše. Silničáři v sobotu začali mezi 162. a 168. kilometrem opravovat další úsek dálnice. Provoz byl v každém směru sveden do jednoho jízdního pruhu. Řidiči museli počítat s velkým zdržením hlavně ve směru z Brna na Prahu. V neděli už má být provoz v místě klidnější.