Experti: Bez rychlého zásahu se může zřítit další část mostu v Janově. Musí se zbořit, nebo zpevnit
První část Morandiho mostu v italském Janově se zřítila 14. srpna. Expertní komise, která měla most prozkoumat, ve své zprávě uvedla, že most musí být co nejdříve zbořen, nebo zpevněn, protože jeho klíčový pilíř je zasažen vysokým stupněm koroze a hrozí, že se zřítí i jeho další části.
Přinejmenším východní část dálničního mostu, v jehož troskách zemřelo 43 lidí, je velmi nebezpečná a musí se buď zbourat, nebo co nejdříve zpevnit a zajistit. Řekl to ve středu architekt Roberto Ferrazza, šéf vládní komise expertů. Podle její zprávy byla zjištěna koroze na pilíři číslo 10, který drží východní část mostu.
Spousta drobností se spojila. Měl jsem kliku, řekl řidič kamionu, který přežil pád mostu v Janově
Číst článek
Policie ve středu také zasahovala v sídle firmy Autostrade per l'Italia, aby zajistila příslušnou dokumentaci pro vyšetřování příčin pádu janovského mostu. Firmu, která v zemi provozuje asi 3000 kilometrů dálnic, italská vláda viní z toho, že nezajistila dostatečnou údržbu tohoto dříve velmi frekventovaného dálničního mostu.
Příčiny zřícení jeho části nejsou zatím známy, nejčastěji se ale hovoří o konstrukčních vadách a nedostatečné údržbě. Italský týdeník L'Espresso v pondělí na svém webu napsal, že několik techniků letos v únoru zjistilo, že koroze nosných lan most oslabila až o 20 procent. Podle týdeníku o této informaci vědělo i ministerstvo dopravy a provozovatel mostu, nikdo z nich ale nepřijal potřebná opatření.