Bohatí Číňané berou útokem tchajwanské kliniky
Číňané utrácejí na Tchaj - wanu miliony dolarů. Největší zájem je o salony krásy a kliniky estetické medicíny. Čínští turisté můžou na Tchajwan od roku 2008, kdy jim to ostrovní vláda povolila po téměř 60 letech. Podle dohody mezi Pekingem a Tajpejí může na Tchajwan jezdit pět tisíc Číňanů denně.
"Jsou profesionální, vybavení klinik je perfektní a místní doktoři jsou též mnohem přátelštější než u nás," shodně přikyvuje asi stovka čínských podnikatelů. Všichni právě absolvovali lékařský zásah v Kaohsiungu, druhém největším tchajwanském městě. Právě sem totiž míří tisíce Číňanů, kteří chtějí vypadat lépe a jsou za to ochotni i zaplatit.
Bez ohledu na to, že čínské cestovní kanceláře dostaly ,shora' příkaz, aby se právě tomuto přístavu obloukem vyhnuli. Poté, co tamní radnice, i přes protesty Pekingu, odmítla stáhnout z programu filmového festivalu snímek o šéfce Světového kongresu Ujgurů, Rebíe Kadírové a do Kaohsiungu zamířil i Dalajláma, ocitl se totiž Kaohsiung na černé listině komunistického režimu. Navíc jeho radnice je ovládána opozičními Demokraty usilujícími o formální nezávislost Tchajwanu na Čínské lidové republice.
Sto milionů pacientů
Bohaté Číňany ale, alespoň v tomto případě, politika nezajímá. Chtějí se zbavit vrásek, kruhů pod očima, celulitidy či se zbavit přebytečného tuku. A protože doma tuto možnost nemají, respektive je ve srovnání s Tchajwanem příliš drahá a výsledek nejistý, houfně vyrážejí nejen do metropole Tajpeje, ale právě i do Kaohsiungu. A to buď přímými lety nebo přes Hong Kong, odkud cesta trvá zhruba hodinu a půl.
Devítidenní zájezd včetně léčebné kůry je vyjde na zhruba 60 tisíc korun, což je levnější než třeba v Japonsku, Singapuru či Jižní Koreji.
Obyvatelé nejlidnatější země světa navíc mluví stejnou řečí, což Tchajwan opět zvýhodňuje oproti ostatním zemím v asijsko-pacifickém regionu.
A tomu odpovídají i zisky salonů krásy a institutů plastické a kosmetické medicíny. Na třicet privátních klinik proto v letošním roce jen za léčbu čínských klientů očekává zisk 95 miliónů amerických dolarů. A je jasné, že v příštích letech se bude tato částka jen zvyšovat. Podle expertů je totiž v Číně na 100 milionů potenciálních zákazníků.