Přímá trať z Pardubic do Chrudimi nebude. Správa železnic s novým úsekem už nepočítá

Ostřešanská spojka nebude. Nová trať měla odstranit zajížďku do Rosic a umožnit přímé propojení Pardubic a Chrudimi. Jenže podle nové studie, kterou si Správa železnic nechala zpracovat, by takové řešení stálo až moc. Přesto počítá s výraznými změnami a zrychlením vlaků.

Pardubice Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ostřešanská spojka nebude. Nová trať měla odstranit zajížďku do Rosic a umožnit přímé propojení Pardubic a Chrudimi

Ostřešanská spojka nebude. Nová trať měla odstranit zajížďku do Rosic a umožnit přímé propojení Pardubic a Chrudimi | Foto: Honza Ptáček | Zdroj: Český rozhlas

Medlešická, Nemošická nebo Ostřešanská spojka – to byly různé možnosti, jak trať napřímit, a řešily se desítky let. Poslední verze počítala s tím, že koleje povedou od Nemošic přes Mikulovice a Ostřešany.

Jenže toto řešení narazilo i na odpor některých obcí, kterým vadila hlavně představa až deset metrů vysokého náspu pro novou trať. I to Správa železnic zohlednila. Zásadní je ale závěr studie proveditelnosti možných úprav. Ostřešanská spojka by zvedla náklady na víc než dvacet miliard a to je moc. Vybrané je proto jiné řešení.

Nová trasa ne, zrychlení ano

2:53

Z Hradce Králové do Pardubic nejezdí vlaky, výluka potrvá dva měsíce. Spoje nahradily autobusy

Číst článek

Studie řeší budoucnost celé trati Pardubice – Havlíčkův Brod. Porovnává jedenáct možných variant. Nejméně náročné by bylo zachování dieselových vlaků a druhá kolej v úseku Chrudim – Medlešice, to je investice kolem devíti miliard.

Na opačném pólu je pak varianta, která počítá s maximálním využitím trati, rychlost 160 kilometrů v hodině po celé délce z Pardubic do Havlíčkova Brodu, a cena řádově 30 miliard. Doporučená verze je někde uprostřed, tedy elektrifikace trati a zahloubení kolejí v prostoru kolem letiště, aby nebyl narušený jeho provoz.

Pro cestující by úpravy trati měly znamenat zkrácení doby cestování. Z Pardubic do Havlíčkova Brodu to teď trvá 113 minut, po úpravách by to mělo být 85 minut. Z Pardubic do Chrudimi by se měla doba jízdy zkrátit asi o 4 minuty.

Dále novou zastávku Chrudim – sídliště U Stadionu, která je v plánech zakreslená. A konečně možné zvýšení rychlosti vlaků až na 160 kilometrů v hodině v úseku Pardubice-Chrast. Termín zahájení úprav je pro všechny verze společný – začnou nejdříve v roce 2031.

Josef Kopecký Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme