Wüstenrot omylem rozeslal zprávu stovkám klientů. ‚Evidujeme pozdní úhradu splátky,‘ napsali
Stovkám klientů Wüstenrot hypoteční banky a Wüstenrot stavební spořitelny přišla v pátek SMS zpráva, která je upozorňovala, že opakovaně uhradili splátku svého úvěru pozdě. Zároveň je banka vyzývala, aby neprodleně zavolali na telefonní číslo, které ale nefungovalo. „Jednalo se o technickou chybu, všem se za to velmi omlouváme,“ uvedla tisková mluvčí Moneta Money Bank Zuzana Filipová.
Zákazníci banky Wüstenrot obdrželi v pátek zprávu, která je upozorňovala na pozdní splátku úvěru. Podepsaná byla skupinou Moneta, která hypoteční banku a stavební spořitelnu v dubnu odkoupila.
„Dobry den, u uveru c. 9******* evidujeme opakovane pozdni uhradu radne splatky. Prosim, kontaktujte nas neprodlene na tel. 224446444. S pozdravem, Moneta,“ stálo v jedné ze zpráv.
Banky musí do konce roku zvýšit bezpečnost plateb na internetu. Využijí k tomu hesla nebo sken obličeje
Číst článek
Většina lidí, kterým zpráva přišla, ale problémy se splátkami nemá. Podle mluvčí Monety došlo k technické chybě. Ta zapříčinila rozeslání SMS zpráv, které přišly stovkám klientů, a zmatek prohloubila i následná nefunkčnost uvedeného čísla.
„Kvůli této chybě došlo i k miskomunikacím na našem call centru. Velmi se za to omlouváme. Všechny naše klienty, kteří se na uvedené číslo nedovolali, se budeme snažit zpětně dovolat a problémy vyřešit,“ řekla Filipová.
Dodala zároveň, že výzvy banka zasílá pouze klientům, kteří jsou ve zpoždění s mnohem vyššími splátkami a mnohem delší dobu. „Ani dluhy v korunové částce aktivně nevymáháme. V případě, že k dlužné částce v řádech sta korun opravdu dojde, tak klienty informujeme pouze v ročním výpisu k úvěrovým účtům,“ uzavřela.