ŘSD podepíše smlouvy na modernizaci D1. Začít by se mělo do 14 dnů
Kolem 20. dubna by měla začít rozsáhlá modernizace dálnice D1. Dnes budou podepsány smlouvy se stavebními firmami a pak už nás budou dělit jen dny od začátku stavebních prací na prvních dvou úsecích.
Na opravě osmi kilometrů mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou bude pracovat Sdružení Colas a Porr, zatímco devítikilometrový úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší zrealizují firmy OHL ŽS a Alpine Bau.
Po podpisu smluv se předá staveniště a vydají povolení k uzavírkám. Zřejmě kolem 20. dubna se začne na D1 pracovat.
Nejkritičtější bude první etapa prací, kdy se bude jezdit jen jedním pruhem a krátkodobě dojde i k zastavení dopravy. Vedení Kraje Vysočina se nejvíce obává situace na objízdných trasách.
Hostem Ranního interview Radiožurnálu byl náměstek hejtmana kraje Vysočina Libor Joukl.
„Do dneška ministerstvo dopravy nesouhlasilo a nestanovilo objízdné trasy. Slibují, že vše udrží na dálnici, což je nesmysl. Známe to z běžných oprav z minulých let. Jedná se o peníze, protože ve chvíli, kdy by byly stanoveny objízdné trasy, tak po opravě dálnice musí tyto objízdné trasy opravit,“ řekl v Ranním interview Radiožurnálu náměstek hejtmana Kraje Vysočina Libor Joukl.
Kraj je správcem silnic druhých a třetích tříd. Policie by se měla postarat o to, aby například nákladní automobily zůstaly na dálnici a nezkracovaly si cestu přes vesnice.
„Chtěl bych vidět, jakým způsobem řeknou řidiči kamionů, jak to, že ty jsi sjel. Dneska je každý svéprávný, sjet si může ve chvíli, kdy si sjede a pojede po našich silnicích,“ domnívá se Joukl.
„Souběžná silnice II/602 nás stála na opravách miliardu korun. Myslím si, že než skončí oprava dálnice, tak ji budeme potřebovat opravit znova. Jenomže jako kraj na to nebudeme mít peníze, protože nemáme jen tuto jednu silnici,“ dodává.
Jednání s několika ministry dopravy za čtyři roky bylo podle Joukla bezvýsledné.
„Máme dobrou vazbu s ředitelem ŘSD panem Čermákem, kde informace, které si vyžádáme, nám poskytne. Ale aby ŘSD a potenciálně ministerstvo dopravy bylo proaktivní, to ani náhodou. Jednali jsme s několika ministry, protože za čtyři roky se vyměnilo sedm ministrů, všichni slíbili, ale tam to jenom skončilo,“ konstatuje Joukl.
S opravou výtluků pomůže server vymoly.cz. Nově i přes chytrý telefon
Číst článek
Díky memorandu o spolupráci, které podepsali generální ředitelé - Peter Duhan za Český rozhlas a David Čermák za Ředitelství silnic a dálnic, bude mít Zelená vlna Českého rozhlasu exkluzivní informace o průběhu prací a o všech omezeních na D1 bude informovat s předstihem prostřednictvím speciální každodenní relace v 7.25. Samozřejmostí pak bude aktuální celodenní servis.
Od pondělí 15. dubna také startuje na Radiožurnálu seriál reportáží, ve kterých budou redaktoři přibližovat zajímavosti této gigantické opravy. Reportáže budou zařazeny na ráno v 9.15.