Na tísňovou linku 158 loni policisté přijali o desetinu více hovorů. Přibylo i SMS zpráv, nejvíce v prosinci

Policisté na tísňové lince 158 loni přijali 1,4 milionu hovorů, meziročně o deset procent více. O 13 procent na ní přibylo i tísňových SMS zpráv, kterých obdrželi 13 131. V tiskové zprávě to ve středu uvedla mluvčí policejního prezidia Hana Rubášová. Nejčastěji podle ní lidé volali na číslo 158 v červnu, zatímco nejméně často v únoru.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mobil (ilustrační foto)

V posledním loňském měsíci obdrželi policisté nejvíce tísňových SMS zpráv | Foto: Zuzana Jarolímková | Zdroj: iROZHLAS.cz

U textových zpráv policisté registrovali nejnižší počet v září, naopak nejvyšší v prosinci. V tento měsíc mimo jiné zasahovali na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, kde střelec před vánočními svátky zabil 14 lidí a 25 dalších zranil, pak zbraň obrátil proti sobě.

Za nárůstem počtu oznámení na linku 158 může být podle mluvčí rostoucí důvěra občanů v policejní tísňové služby, lepší informovanost veřejnosti nebo její větší povědomí o možnostech hlášení.

‚Pět vteřin je ještě dlouhá nahrávka.‘ Specialisté na zvuk pomáhají policii určit totožnost anonymů

Číst článek

Průměrná délka hovoru na lince 158 byla loni dvě minuty, doplnila Rubášová.

Linka tísňového volání 158 je v provozu od roku 1960, od roku 2022 přijímá i SMS zprávy. Lidé ji mohou v mimořádných situacích využít kdykoli, je v nepřetržitém provozu.

Tísňové číslo spravují integrovaná operační střediska, která jsou na krajských policejních ředitelstvích, útvarech s celorepublikovou působností a na Policejním prezidiu.

„Hlavním úkolem operačního řízení je koordinovat a organizovat síly a prostředky policie tak, aby byla zajištěna účinná reakce na vzniklou bezpečnostní situaci. Operační střediska plní rovněž roli poskytovatelů podpory a servisu pro policisty v terénu. Zabezpečují spolupráci s ostatními orgány a organizacemi, zejména v rámci integrovaného záchranného systému,“ uvedla mluvčí.

Loni podle ní policisté přijali na lince 158 nejvíce hovorů, 131 000, v červnu. V únoru, kdy jich bylo nejméně, to bylo o 39 000 méně volání.

V posledním loňském měsíci obdrželi policisté nejvíce tísňových SMS zpráv, a to 1414, zatímco v září jich bylo 682, což bylo v porovnání s ostatními měsíci roku nejméně.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme