Kdo tvoří Babišův 'skvělý tým'? Marketéři ODS nebo TOP 09 i guru na sociální sítě Mára
Zkušenosti mají z týmů sociální demokracie, občanské demokratické strany i TOP 09. Pracovali na ministerstvech, ale pohybují se i v zahraničních PR agenturách. Kdo tvoří tým vítěze voleb Andreje Babiše?
„Nemáme žádnou agenturu, jak to někteří říkají. Jsme skvělý tým od roku 2013,“ prohlásil v sobotu šéf hnutí ANO Andrej Babiš. Na tiskové konferenci na pražském Chodově tehdy děkoval voličům za hlasy v parlamentních volbách. Se ziskem bezmála třiceti procent hlasů získalo jeho hnutí celkem 78 poslaneckých mandátů.
Po poděkování voličům se pak Babiš s díky obrátil i na své spolupracovníky. Jmenovitě zmínil například tiskovou mluvčí, politické stratégy hnutí či svého guru na sociální sítě Marka Prchala, kterého pozval před televizní kamery se slovy: "A samozřejmě náš největší guru – kde je Mára? Máro, kde jste? Pojďte sem."
Server iROZHLAS.cz přináší přehled lidí, kteří tvoří Babišův tým kolem hnutí ANO.
Lucie Kubovičová
Jako tisková mluvčí hnutí ANO působí od začátku Lucie Kubovičová, která mluví i za samotného šéfa Andreje Babiše. Dříve pracovala jako novinářka, konkrétně působila v zahraniční redakci televize Nova. Prošla také tiskovými odbory na ministerstvu pro místní rozvoj, obraně či školství. Pracovala i v Poslanecké sněmovně.
Vladimír Vořechovský
Další ze členů Babišova tiskového oddělení. Vořechovský má na starosti divizi komunikace ANO. Do hnutí přešel přímo z holdingu Agrofert, kde působil v sekci PR a marketingu. Novinářskou kariéru začínal jako sportovní redaktor serveru iDnes.cz a v televizi Nova, později na pozici editora, upozornil server Hlídacípes.org. Pracoval i v komunikační agentuře Comunica.
Marek Hanč
Podle serveru Neovlivní.cz přivedl Marka Hanče do Babišova týmu jeho kamarád Vořechovský. Odborník na politický marketing se angažoval i politicky. Hanč byl pár let členem Občanské demokratické strany, na pražském magistrátu pracoval například pro Pavla Béma, později i pro Bohuslava Svobodu. Jak ještě popsal týdeník Euro, z počátku pomáhal Hanč s komunikací také pražské primátorce Adrianě Krnáčové.
Petr Topinka
Topinka má na starosti volební slogany, kterými se hnutí ANO snaží nalákat voliče. Právě on stojí podle Neovlivní.cz za hlavním sloganem „Ano, bude líp“ a vymyslel i strategii „Nejsme politici, makáme“. Dříve šéfoval agentuře Mark BBDO.
Alexander Braun
Čechoameričan Alexander Braun působí v hnutí ANO jako poradce, specializuje se na průzkumy a strategie. Podle deníku Euro působí v americké agentuře SKDKnickerbocker, v USA také studoval. Pro Babiše přichystal projekt s názvem „Chceme lepší Česko“. Jde o průzkum veřejného mínění, kterým hnutí ANO získává informace přímo od občanů, respektive voličů. Coby odborník se Braun podílel také na prezidentské kampani neúspěšné kandidátky Hillary Clintonové a podle serveru Neovlivni.cz pomáhal i Tonymu Blairovi. Za Jiřího Paroubka spolupracoval i se sociální demokracií.
Marek Prchal
Platí za marketingového experta hnutí ANO, soustředí se zejména na sociální sítě. Prchal spravuje například facebookový profil šéfa Andreje Babiše a podílel se i na jeho knize „O čem sním, když náhodou spím“. Prchal stojí například za serverem Mediář. Dříve se například angažoval ve volební kampani TOP 09.