Čeští turisté kvůli technické závadě letadla čekali den na odlet do Hurghady
Skupina českých turistů čekala na odlet na dovolenou do Egypta skoro 24 hodin. Jiní klienti cestovní kanceláře EximTours naopak skoro celý den čekali, než se z Egypta budou moct vrátit. A to kvůli porouchanému letadlu egyptské soukromé aerolinky Almasria Universal Airlines. Kvůli technickým závadám letadlo nakonec vůbec neodletělo.
Zhruba stovku cestujících, kteří měli v sobotu odpoledne s egyptským dopravcem letět z Hurghady do Prahy, rozvezla cestovní kancelář Exim Tours do hotelů.
Jeden z cestujících sdělil, že museli na letišti čekat deset hodin bez informací, než je kancelář po půlnoci z letiště odvezla. „Hlavně jsme pořád nevěděli, co se děje a co se bude dít. Byl prostě zmatek. Hlavně chudáci malé děti, dlouho bez jídla, bez pokrývek ležících na zemi,“ napsal.
Podle marketingového ředitele Exim Tours Stanislava Zímy však o mimořádnou situaci nešlo. „Pokud někdo rozhodne, že letadlo musí projít leteckou kontrolou, tak v zájmu bezpečnosti cestujících jsme se ani nesnažili vyvíjet tlak na leteckou společnost,“ dodal.
Klienti leteckých společností podle něj navíc vědí, že pokud dojde k většímu časovému prodlení, dostanou odškodné.