„Byl to bezprecedentní nárůst nepravidelností s ohledem na problémy s řídícími v Antalyi,“ vysvětluje problémy se zavazadly člen představenstva pražského letiště Pos.
Protest je zkouškou pro vládu Mileie, který vyhrál v podzimních volbách. Symbolem jeho programu se stala motorová pila odkazující na škrty ve veřejných výdajích.
Britský úřad NATS na odstranění technických problémů už několik hodin pracuje. Někteří cestujících na sociálních sítích sdíleli, že uvízli v letadlech na letištní ploše a čekají na odlet.
Výpadek si podle serveru BBC vynutil zrušení nejméně 127 letů, z toho 117 z největšího londýnského letiště Heathrow. Více než dvě stovky dalších spojů byly zpožděny.
Výstražná stávka, jíž se účastní asi 300 lidí, má být podle odborů Verdi prvním signálem pro zaměstnavatele, aby poskytli lepší nabídku zhruba 23 000 bezpečnostních pracovníků na německých letištích.
Skupina českých turistů čekala na odlet na dovolenou do Egypta skoro 24 hodin. Jiní klienti cestovní kanceláře EximTours naopak skoro celý den čekali, než se z Egypta budou moct vrátit.
Až polovina všech leteckých spojů v Evropě mohla během úterý nabrat zpoždění. Způsobilo ho selhání systému plánování letů evropského řízení vzdušného provozu. Problém se týkal i Prahy.
Divočák pobíhající na ruzyňském letišti v Praze zpozdil v noci na pondělí jeden let, informovaly mluvčí Letiště Václava Havla Marika Janoušková a mluvčí cizinecké policie Kateřina Rendlová.
Odškodnění za problémy v letecké dopravě vyžaduje stále víc Čechů. Takový nárok mají cestující třeba v případě zpoždění nebo zrušení letu. Dopravci ale často hledají cesty, jak se povinnosti vyhnout. Dobrovolně vyplácejí náhradu škody jen v pětině případů. O některých případech musí rozhodnout až soud.
Češi a další Evropané mají získat větší práva při cestování letadlem. Aerolinky by například měly cestujícím při velkém zpoždění zaplatit plnou cenu letenky. Navrhla to Evropská komise.