Do pěti let by měl razantně klesnout počet billboardů u hlavních tahů
Do pěti let by se měl razantně omezit počet reklamních billboardů u hlavních tahů! Od soboty totiž platí novela zákona o pozemních komunikacích.
Reklama by měla zmizet z 250metrového pásu podél silnic mimo poutače blízko motelů či restaurací. Odborníci odhadují, že by mohlo být odstraněno 15 až 20 procent z nyní registrovaných zhruba 20 000 venkovních reklamních ploch.
Billboardy zůstanou u silnic II. a III. třídy. Poslanci se nakonec přiklonili k senátní verzi, přestože původní návrh počítal s úplným zákazem reklamních ploch u všech silnic.
Podle dřívějšího vyjádření místopředsedkyně senátního hospodářského výboru Veroniky Vrecionové (ODS) by úplný zákaz vedl k výpadkům pro státní rozpočet na příjmech z daní.
Podle odpůrců poutačů jsou billboardy nebezpečné; při opuštění vozovky totiž hrozí náraz do konstrukce billboardu a reklama také odvádí pozornost řidiče. Billboardy jsou podle nich navíc ošklivé a neekologické.
Novela zákona o pozemních komunikacích zavádí také vysokorychlostní vážení a slevy na mýtném pro kamiony.