Do pěti let by měl razantně klesnout počet billboardů u hlavních tahů

Do pěti let by se měl razantně omezit počet reklamních billboardů u hlavních tahů! Od soboty totiž platí novela zákona o pozemních komunikacích.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

reklamy u silnice

reklamy u silnice | Foto: Jan Rosenauer

Reklama by měla zmizet z 250metrového pásu podél silnic mimo poutače blízko motelů či restaurací. Odborníci odhadují, že by mohlo být odstraněno 15 až 20 procent z nyní registrovaných zhruba 20 000 venkovních reklamních ploch.

Billboardy zůstanou u silnic II. a III. třídy. Poslanci se nakonec přiklonili k senátní verzi, přestože původní návrh počítal s úplným zákazem reklamních ploch u všech silnic.

Podle dřívějšího vyjádření místopředsedkyně senátního hospodářského výboru Veroniky Vrecionové (ODS) by úplný zákaz vedl k výpadkům pro státní rozpočet na příjmech z daní.

Podle odpůrců poutačů jsou billboardy nebezpečné; při opuštění vozovky totiž hrozí náraz do konstrukce billboardu a reklama také odvádí pozornost řidiče. Billboardy jsou podle nich navíc ošklivé a neekologické.

Novela zákona o pozemních komunikacích zavádí také vysokorychlostní vážení a slevy na mýtném pro kamiony.

Alžběta Havlová, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme