Zaujmout generaci Z je psychologická hra. Evropská politika je pro Čechy složitá, shodnou se influenceři

Sociální sítě jsou pro mladé lidi hlavní zdroj informací a ani v případě Evropské unie to není jinak. Roste tedy vliv influencerů, ale taky nebezpečí velkého zjednodušení nebo zkreslení tématu. Jak těžké je vysvětlovat složitá evropská témata v krátkých videích? „Je to o tom je zaujmout a oni se začnou koukat kvůli tomu tématu,“ popsala v debatě podcastu Destinace Brusel greenfluencerka Rozárie Haškovcová.

Destinace Brusel Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

„V podstatě je Evropská unie z pohledu Čecha něco jako fyzika. Je to složité, moc se v tom nevyzná a nerozumí tomu,“ hodnotí nepřehlednost EU z pohledu Čechů youtuber Lukáš Fritscher alias Lukefry.

Přehrát

00:00 / 00:00

Je Evropa nudná?

„Nevidíme co vlastně to je za práci a navíc se nerozhoduje u nás, ale rozhoduje se tam někde v dalekém Bruselu nebo ve Štrasburku. Většinou se to dost zjednodušuje, ale po zjednodušení to pak celé vypadá úplně banálně. A tohle všechno, když se celé spojí dohromady, tak je to vlastně najednou nudná směs, které nikdo nerozumí,“ myslí si.

Lucie Malá z projektu Politika (nejen) pro mladé vidí velkou výhodu v možnosti vyjet do Evropských institucí. „Je to hodně komplexní ale v okamžiku kdy tam člověk vyjede a kdy tam je, tak vidí něco konkrétního.“

Podle ní také stačí jeden výjezd do institucí a člověk se zorientuje. „Vidíte ty lidi, vidíte to prostředí, vidíte, co se tam děje, slyšíte ta témata a najednou se vám to zmaterializuje v něco konkrétního a začne to dávat smysl,“ dodává.

Destinace Brusel

Destinace Brusel je podcast Českého rozhlasu o tom, jak blízko má generace Z k Evropské unii, kterým vás provede tým mladých redaktorek a redaktorů.

Epizody podcastu:

Navíc podotýká, že vyjet může úplně kdokoliv – například středoškoláci i skrze exkurze, které pořádají europoslanci.

Podle greenfluencerky Rozárie Haškovcové je několik možností, jak dnešní generace udrží při sledování sociálních sítí pozornost. Jednou z variant je při vysvětlování tématu dělat nějakou činnost, například se líčit.

„Lidi podle mě nechtějí vidět, jak si sednu před kameru a budu říkat: tak takhle je to klima, takhle jsou emise, takhle jsou plasty, mikroplasty. To si myslím, že zní hrozně útočně. Je to o tom je zaujmout a oni se začnou koukat kvůli tomu tématu. Takže je to jako psychologická hra.“

Jak vnímají situaci přímo mladí lidé a jaká témata řeší? To se dozvíte v novém podcastu Českého rozhlasu Destinace Brusel. Poslechnout si ho můžete v aplikaci mujRozhlas nebo na streamovacích platformách.

Jan Volenec Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme