Internetovým vyhledávačům věří více lidí než tradičním médiím, ukázal průzkum
Internetové vyhledávače, jako je například Google, jsou pro veřejnost důvěryhodnějším zdrojem zpráv a informací než tradiční média. Potvrdil to nový průzkum, který nadnárodní společnost Edelman dnes představila na Světovém ekonomickém fóru v Davosu.
Společnost Edelman oslovila 27 tisíc lidí na 27 trzích. Podle výsledků průzkumu věří internetovým vyhledávačům 64 procent dotázaných, tradičním médiím pak 62 procent.
Internetové vyhledávače jsou trochu jinou kategorií než tradiční média, upozorňuje šéfredaktor iHNed.cz Miloš Čermák.
Vyhledávače se poprvé staly důvěryhodnějším zdrojem zpráv a informací než tradiční média. Téma přiblížil šéfredaktor iHned.cz Miloš Čermák
„Když si dnes nejsme něčím jistí, tak jdeme do internetového vyhledávače. Zadáme to, co hledáme, a najdeme to. Když nám poté ve výzkumu dá někdo otázku tohoto typu, tak směřujeme k tomu, že internetové vyhledávače jsou něčím, co nás v tomto případě uspokojí. Ale srovnání s médií není úplně fér,“ říká Čermák.
Výzkum signalizuje fragmentizaci médií a zejména u mladšího publika se objevuje odklon od zavedených mediálních titulů, podotýká Čermák.
„Konzumují to, co jim přinese den. Když se zeptáte 20letého člověka, jaké jsou jeho oblíbené noviny, tak neví, ale vyjmenuje vám, že byl na pěti nebo šesti serverech. Žádný ale nebyl jeho oblíbený,“ dodává Čermák.
Výzkum tak podle něj dokumentuje trend, že lidé konzumují média jiným způsobem.