Muskově sociální síti X mizí kvůli obavám inzerentů příjmy z reklamy. Měsíčně klesají o 55 procent
Americké příjmy z reklamy na sociální síti X od října 2022, kdy ji ještě pod názvem Twitter převzal miliardář Elon Musk, každý měsíc klesají nejméně o 55 procent. Podle agentury Reuters to plyne z dat třetích stran. Společnost má od převzetí potíže s udržením některých inzerentů, protože značky se obávají rychlých změn pod Muskovým vedením.
Šéfka X Linda Yaccarinová se ve čtvrtek má sejít s bankovními věřiteli, kteří pomáhali financovat Muskovu akvizici. Měla by jim nastínit obchodní plány společnosti, uvádějí zdroje Reuters.
Podle analytické společnosti Guideline, která sleduje údaje o výdajích na reklamu od hlavních reklamních agentur, klesly příjmy společnosti X z reklamy v USA v prosinci 2022 meziročně o 78 procent, což je nejprudší měsíční pokles od převzetí Muskem. Příjmy z reklamy za srpen, které jsou poslední dostupné údaje společnosti Guideline, se pak meziročně snížily o 60 procent.
Musk už dříve přiznal, že jeho X zaznamenala pokles příjmů. Z nátlaku na inzerenty nařkl aktivisty. Minulý měsíc obvinil Ligu proti hanobení, že je hlavní příčinou 60procentního poklesu příjmů z reklamy v USA. Neupřesnil ale, jaké časové období má na mysli.