Sparta ani Plzeň nechtějí vstupenky na atraktivní zápasy EL předražit

Když se zajdete podívat na ligový zápas, ve většině případů získáte pocit, že české fotbalové stadiony jsou zbytečně velké. V únoru ale hned dvakrát nastane situace naprosto opačná. Lidé se budou prát o to, aby mohli na stadionu českého fotbalového klubu být, a na hodně zájemců se nedostane. Začíná boj o cenné vstupenky na duely Evropské ligy Sparta - Chelsea a Plzeň - Neapol.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vydrží? Brankář Petr Čech nastoupí proti Černé Hoře i se speciální maskou

Vydrží? Brankář Petr Čech nastoupí proti Černé Hoře i se speciální maskou | Zdroj: ČTK

Jeden den po vylosování atraktivních soupeřů už na Letné i ve Štruncových sadech řeší, jak s luxusním zbožím naloží. Tedy jaké ceny nasadí a jakým způsobem budou vstupenky prodávat. Vymyslet, kolik bude stát zážitek z utkání Sparta - Chelsea, o tom teď na Letné přemýšlí a jedná nejvyšší vedení klubu. Úkolem je najít cenu, která bude odpovídat jedinečnosti zápasu, ale která fanoušky neodradí, což se loni v únoru částečně stalo při zápase s Liverpoolem.

„Ano, i v kontextu tohoto utkání uvažujeme, tehdy jsme pár míst neprodali a Letná nebyla zaplněná do posledního místa. Věříme, že s Chelsea se tohle nestane,“ říká šéf komunikačního oddělení Sparty Ondřej Kasík.

Přehrát

00:00 / 00:00

Sparta i Plzeň musí po losu Evropské ligy řešit cenu a distribuci lístků i vysílací práva

V Plzni měli podobný problém letos v únoru při zápase Evropské ligy proti Schalke. Cena vstupenek fanoušky naštvala, úplně vyprodáno také nebylo a i na západě Čech se z toho chtějí poučit. Co se jim naopak osvědčilo, je způsob distribuce lístků na evropské poháry.

„Do Plzně chceme dostat opravdu především plzeňské fanoušky. Předprodej zvolíme, tak jako jsme to teď dělali celý podzim, pouze ve Štruncových sadech na pokladnách. Nebude možný prodej po internetu ani na jiných místech po Plzni,“ vysvětluje za vedení Viktorie Plzeň Pavel Pillár.

Zvýhodněni znovu budou držitelé ligových permanentek, každý z nich má přednostní právo na nákup dvou vstupenek, a pokud by ho všichni využili, znamenalo by to, že Plzeň už má na utkání s Neapolí obsazenou více než polovinu dvanáctitisícového stadionu. Jasné je, že coby vánoční dárek už vstupenky na Chelsea nebo Neapol zájemci pořídit nestihnou.

„V tuto chvíli jsme ohledně distribuce vstupenek ve fázi úvah. Na webových stránkách jsme fanouškům slíbili, že se více informací dozví v prvním lednovém týdnu,“ upozorňuje člen sparťanského managementu Kasík.

Televizní práva

Plzeň už má sice systém distribuce rozmyšlený, ale zdrží ji například změna designu vstupenek na Evropskou ligu. Neapol se slovenským reprezentantem Hamšíkem bude hrát v Plzni 21. února, Chelsea s brankářem Čechem přijede do Prahy o týden dříve. Co je pro Spartu a Plzeň trochu mrzuté, na prodeji televizních práv k atraktivním duelům už nevydělají tolik, jako by mohly v době, kdy je kluby prodávaly samy.

„Vzhledem k tomu, že každý účastník Evropské ligy postupuje svá práva UEFA, a tato jsou potom řízena centrálně, neznamená to pro nás takový benefit jako v minulosti třeba v Poháru UEFA, kdy kluby obchodovaly svá vysílací práva separátně,“ říká Ondřej Kasík ze Sparty, ale dodává, že při fotbalovém porcování medvěda na konci sezóny může díky celoevropskému zájmu o zápasy Chelsea i letenský klub dostat o něco větší porci peněz, než kdyby dostal za soupeře třeba ukrajinský Dněpropetrovsk.

Jan Kaliba, Tereza Jelínková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme