‚Vylezli z toho ven a udělalo se jim špatně.‘ Český čtyřbob vybral v konkurzu nového člena posádky
Elitní český čtyřbob musel před novou sezonou vyhlásit konkurz na doplnění posádky. Už před únorovými hrami v Pekingu skončil Dominik Suchý, pak se k němu z různých důvodů přidali Jakub Nosek a Jan Šindelář. Jaký byl výběr nových reprezentantů, popsal pilot Dominik Dvořák.
„Procházeli jsme si atletické tabulky. Oslovovali jsme jednotlivé kluky a snažili jsme se je podle dat stáhnout na tenhle nábor,“ říká Dominik Dvořák. Data nasbíral společně se svým týmem v určitých disciplínách. Ty byly předem dané v takzvané testové baterii.
„Je tam desítka a třicítka sprint, třicítka letmo a k tomu jsme ještě kluky zkoušeli vzít na trenažér, který máme v centru ministerstva vnitra na Olympu a tam je učit techniku,“ pokračuje Dvořák. A samozřejmě se zájemci během náboru nevyhnuli ani silovým zkouškám.
„Dělali přemístění, dřep, bench, tyhle silové věci. Z toho nám pak vycházely data a ukazatele, podle kterých jsme pak vyhodnocovali, kdo bude použitelný, a kdo ne,“ popsal Dvořák náplň testování.
Vítěz a poražení
Nejlépe konkurz zvládl David Bureš. Bývalého ragbistu nalákal k bobům jeho kondiční trenér Jan Kobián, mimochodem taky bývalý bobista. David Bureš si nábor užíval.
Spoluhráči i soupeři omezují kvůli cenám aktivity, zanikly i týmy, říká amatérský hráč hobby hokeje
Číst článek
„Nervózní jsem nebyl, Dominik je sympaťák a byl tam i Jan Kobián, se kterým se znám roky. Největší problém jsem měl se sprinty, po silové stránce jsem na tom tak nějak normálně,“ řekl Bureš.
„Ještě jsme skákali z místa do dálky, do písku. A pak tam byl samozřejmě i trenažér. To je něco úplně nového a jiného. Musíte mít specifickou techniku na to, jak se s tím rozběhnout,“ vzpomínal David Bureš, který kromě trenažéru zvládnul i ostrou jízdu v ledovém korytu.
To se ale o některých říct nedá. Co jim dělalo největší problémy, popsal pilot Dominik Dvořák.
„Vylezli z toho bobu a řekli, že je jim špatně, točí se jim hlava a tak dále. K tomu si připočtěme vysoké přetížení. Většinou se pohybuje kolem 4-5 G, takže na člověka tlačí pětinásobek jeho váhy, to je velmi náročné. Nebo se občas stane, že z toho člověk vyleze a řekne si, že se mu z toho dělá špatně a nechce to už vícekrát zažít,“ řekl.
Nová posádka, kterou tvoří pilot Dominik Dvořák, zadní brzdař Dominik Záleský a dvě křídla Jáchym Procházka s Davidem Burešem, začne sezonu v Evropském poháru, a to už příští týden v Norsku. Do toho Světového by chtěla naskočit na začátku příštího roku.