V Ústeckém kraji platí nový systém autobusové dopravy. Cestující s ním ale spokojeni nejsou
Nové ceny jízdného, nová čísla linek a někdy i jiné trasy, na to si ode dneška musejí zvykat cestující autobusovou dopravou v Ústeckém kraji. Kraj totiž zavedl jednotný systém, a to včetně odbavení. Na Teplicku se tak po letech rozdělila městská a příměstská doprava, i když ji provozuje stejná firma. Už v prosinci lidé stáli několikahodinové fronty u informační kanceláře na nové průkazky. Dnes lidé na zastávkách nový systém kritizovali.
„Víceméně z každé vesnice se člověk dostal k nemocnici. Teď se podívejte, kolik linek tam jezdí. Z Moldavy, Všechlap, Jeníkova, Zabrušan, z Bystřan, z Kostomlat už se k nemocnici nedostanete,“ zkritizoval nové linky Petr Beránek.
V Ústeckém kraji platí nový systém autobusové dopravy. S cestujícími i řidiči natáčela Gabriela Hauptvogelová
Přidala se k němu i Helena Šípová: „No já sice bydlím v centru města, v Alejní. Ale už se nedostanu přímo do Novosedlic, musím přestupovat. Teď je to okružní jízda. Nebo když jede člověk do Ústí, tak kolikrát musí přestupovat v Chlumci. Je to nesmysl, co udělali.“
Veronika Godová si na novou průkazku vystála tři a půl hodiny frontu. Ještě déle čekají na novou kartu ti, kteří ji chtějí s fotografií. Ty se využívají hlavně pro časové předplatné. 21tidenní výrobní doba se kvůli velké poptávce prodlužuje.
S anonymní kartou se dá oproti platbě v hotovosti ušetřit až několik korun. A ode dneška je prodávají i sami řidiči.
Pořízení a nabití jedné karty trvá v autobuse asi 4 minuty. „Nevím, jak to budeme ve špičce zvládat, protože mezi zastávkami mám tak dvě minuty. Já myslím, že je to stejné, jako kdyby v Praze do okrajových čtvrtí zavedli dvoudvéřové metro a lístky by prodával mašinfíra,“ říká řidič autobusu Jaroslav Škola.
Podle svých slov se zatím nesetkal s nikým naštvaným, ale jeho kolega už dostal ránu pěstí. Podle Školy už odešlo 30 řidičů. Kromě toho, že se sami musejí naučit novinky, mají ode dneška nižší platy a v práci přitom stráví víc hodin než loni.