Důchodkyně vrátila hrnce z předváděcí akce. Prodejci po ní přesto chtějí splátky

V Havířově dnes experti radili seniorům, jak neuvíznout v pasti agresivních obchodníků, kteří zneužívají toho, že jsou důchodci osamělí a důvěřiví, a zkoušejí jim vnutit třeba předražené deky, hrnce nebo vysavače. Na předváděcích akcích mnozí prodejci na starší zákazníky dovedou zatlačit natolik, že ti si koupí prakticky cokoli. Podobnou zkušenost má i paní Marie Kocourková.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

v nové brožuře Jak nespadnout do pasti se lidé mimo jiné dočtou proč je dobré vyhýbat se předváděcím akcím

v nové brožuře Jak nespadnout do pasti se lidé mimo jiné dočtou proč je dobré vyhýbat se předváděcím akcím | Foto: Lucie Maxová

„Abych vůbec vyžila, jsem ráda za každou tisícovku, kterou mám,“ říká pětašedesátiletá Marie Kocourková, která si i v důchodu chodí pravidelně přivydělávat.

Na předváděcí akci šla v lednu ze zvědavosti se svými kolegyněmi. I když nechtěla nic kupovat, po chvíli ji prodejce zlomil zdánlivě výhodným bonusem.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek natočil redaktor Stanislav Janalík

„V tom stresu jsem vlastně úplně ujela. Já jsem se nechala obalamutit a začala jsem s ním komunikovat i na to téma, že bych si vzala ty hrnce,“ popsala důchodkyně.

Než se stačila rozkoukat, podepisovala smlouvy. Myslela přitom prý hlavně na své syny. „Mně přišla myšlenka: dám výbavu dětem, aby na mě měli památku. Ale oba dva synové mně velmi vyčinili a doposud jsou na mě velmi nazlobení,“ svěřila se paní Kocourková.

I když do několika dnů od podepsaných smluv právoplatně odstoupila a zboží vrátila, její problémy ani zdaleka neskončily.

„Všechno je v termínech řádně odesláno. A k dnešnímu dni nemám ani zboží, nemám peníze, jenom mi chodí upomínky, abych začala splácet,“ podotkla paní Kocourková.

Hrnce si totiž koupila na splátky a úvěrová společnost odmítá uznat to, že od smlouvy ustoupila. I proto paní Kocourková požádala o pomoc Sdružení obrany spotřebitelů. Podle něj je právo na straně klientky.

„Myslím si, že by neměla platit, i když úvěrová společnost na paní Kocourkovou tlačí. A my jsme vlastně úvěrovou společnost vyzvali s odkazem na novelizaci o spotřebitelských úvěrech, čekáme na odpověď,“ uvedla předsedkyně moravskoslezské pobočky sdružení Marcela Reichlová.

Pro Marii Kocourkovou je to prý nekonečné čekání. „Já žiju v tichosti duše v naději, že se to vyřeší dobře, ale v současné době to nevidím dobře. Jsem sama, rozvedená, mám půjčky z důchodu, takže ta situace je v mém případě velmi nepříjemná,“ řekla.

Jasno by měla mít do několika týdnů. Na předváděcí akci už ji prý v životě nikdo nedostane.

Stanislav Janalík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme