Brněnský dopravní podnik zahájil kampaň proti vandalům. Cílí na cestující i samotné sprejery
Stále větší problémy dělají brněnskému dopravnímu podniku vandalové. Nejvíc přibývá poškrábaných a poleptaných skel ve vozidlech, přičemž firma na neustálou výměnu oken nemá peníze. Škody se pohybují kolem šesti milionů korun ročně. Dopravce proto dnes zahájil další fázi antivandalské kampaně - součástí budou například workshopy na školách a vyčleněné legální plochy pro grafitti.
Dopadnout sprejery přímo při činu není snadné. Jsou totiž velmi rychlí a ve skupince dokážou během pár okamžiků posprejovat celý bok tramvaje.
Ani uvnitř vozidla nemá řidič obvykle šanci zaregistrovat něco nepatřičného, připouští provozní ředitel Dopravního podniku města Brna Jiří Valníček.
Brněnský dopravní podnik zahájil kampaň proti vandalům. Zajímal se o ní reportér Ivan Holas
„Jsou řidiči, kteří pomohli dopadnou nějakého vandala, ale je toho málo a řidič musí samozřejmě především dbát na to, aby bezpečně řídil. Nehlídá vnitřek vozu, zvlášť u těch vozů, který jsou tak dlouhé, že dozadu ani nevidí,“ říká Valníček.
Právě proto je nová kampaň zaměřena nejen na potenciální pachatele, ale i na ostatní cestující. Dopravní podnik je textem na letáčcích a samolepkách žádá o pomoc.
„Upozorňujeme cestující na možnost informovat městskou policii, popřípadě Policii České republiky a upozorňovat na tento nešvar, který se týká především mládeže,“ dodává správní ředitelka Eva Lukařská.
Lidé přitom nemusí volat okamžitě, aby na sebe sprejera zbytečně neupozornili. Podle policie stačí počkat, až vandal vystoupí, a pak sdělit na tísňovou linku jeho popis a kterým směrem se vydal.