#martyisdead. Nový internetový seriál přiblíží reálný průběh a následky kyberšikany
Internetová televize Mall.tv a producentská společnost Bionaut spojili v novém seriálovém thrilleru #martyisdead síly s odborníky na internetovou bezpečnost. V osmi 12minutových epizodách odvypráví příběh náctiletého kluka, který před svou náhlou smrtí čelil kyberšikaně. Seriál ještě před svou premiérou, která je plánovaná na neděli 20. října, získal cenu na brněnském soutěžním festivalu Serial Killer.
„Serial Killer je přehlídkou toho nejnovějšího ze současné evropské televizní tvorby a my jsme rádi, že jsme se s thrillerem #martyisdead stali nejen její součástí, ale že jsme zaujali diváky. Kyberšikana je totiž mimořádně aktuálním tématem a mimořádnou pozornost si zaslouží,“ říká Milan Kuchynka, producent hrané tvorby Mall.tv.
„Osobně bych si přál, aby zisk ocenění za nejlepší webseriál nebyl naší jedinou výhrou, ale aby jí byla i otevřená diskuze na tohle téma. Právě ta totiž může předejít dalším tragickým scénářům.“
Nevinná diskuse náhle přejde k otázkám o masturbaci, říká tvůrce dokumentu o obtěžování na internetu
Číst článek
V seriálu #martyisdead se otec (Jan Grundman) pouští na vlastní pěst do vyšetřování událostí, které předcházely tragické smrti jeho 15letého syna Martina (Jakub Nemčok). Když se přihlásí do jeho facebookového účtu, zjistí, že si delší dobu psal s neznámým člověkem skrytým za profilem pohledné dívky, který ho systematicky vydíral.
„Thriller #martyisdead nedémonizuje prostředí sociálních sítí, ukazuje ho v jeho přirozenosti, ke které patří i kyberšikana a sexting. Jeho smyslem není diváky děsit výstředními scénami, před kterými budou zavírat oči. Naopak, chceme, abychom přestali uhýbat pohledem a připustili si, že uvěřit neskutečnému je v dnešní době mimořádně snadné,“ dodává Kuchynka.
„#martyisdead není jen dalším webseriálem Mall.tv. Je příběhem, který se prolíná s realitou, a dost možná, i když bych to nikomu nepřál, se odehrává v naší blízkosti. Už proto je potřeba se dívat.“
Seriálový thriller natočil Pavel Soukup, na scénáři se podíleli Jaroslav T. Miška a Jan Stehlík, kteří rozvíjeli kriminální zápletku spolu s odborníky na internetovou bezpečnost. Podle tvůrců byla jedním z podnětů ke vzniku #martyisdead skutečnost, že kvůli kyberšikaně každý rok v Česku spáchá sebevraždu přes deset dětí.
Partnery webové série jsou projekt Bezpečně na netu a česká národní doména CZ. NIC. Ti se podíleli také na kampani cílené zejména na mladé lidi. V krátkém spotu popisuje dvojice kamarádek, jak se jejich školou začala bez jejich souhlasu šířit fotografie, na které vystupují jen ve spodním prádle.
Premiéra seriálu proběhne na české i slovenské verzi internetové televize v neděli 20. října.