Policie realizuje případ Facebook

Policie ČR po půlročním testování začala oficiálně komunikovat na sociálních sítích. Slibuje si od toho oslovení širších vrstev obyvatel. Jak ale zajistit, že se jim širší vrstvy nevysmějí?

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Příspěvek z facebookové stránky policie

Příspěvek z facebookové stránky policie | Foto: Policie ČR

Na internetu neexistuje jistější zábava než se smát cizímu neštěstí - a pokud se nepěkné věci dějí složkám státního aparátu, platí to dvojnásob. V tomto bezelstném duchu mnozí čeští uživatelé sociálních sítí napjatě očekávali dlouho připravovaný příchod Policie České republiky na Facebook a Twitter. A po necelém týdnu provozu policejních profilů nemají důvod být zklamaní.

Policie provozování účtů na sociálních sítích nejprve přes šest měsíců testovala. To se navenek projevilo celkem třemi facebookovými statusy a jedním tweetem. Klíčovým sdělením testovacího půlroku zůstává prosincové upozornění, že žádný příspěvek na sociální síti nenahrazuje trestní oznámení. Šíře policejního testování ovšem zahrnula i diskusi s uživateli. V průběhu šesti měsíců odpovídala na servisní dotazy i se zamýšlela na filozofickými otázkami.

Oficiální spuštění sociálních profilů policie oznámila minulou středu - tedy na svém webu, na samotném facebooku a twitteru je nezmínila. „Sociální sítě jsou fenoménem současné doby,“ s přehledem celou věc okomentoval policejní prezident Tomáš Tuhý. A k fenoménu se policisté poprvé naostro připojili nadšeneckou koláží lákající k policejní práci léty prověřeným klišé „více než povolání“.

Policie je od té doby na facebooku aktivní zhruba obden, sociální sítě i přes pečlivé půlroční testování ale zatím tak úplně neovládla. Dlouhé úřednické příspěvky doplněné amatérskými ilustracemi šperkuje komunikace s často negativně naladěnými komentujícími. Správci policejního profilu se s většinou občanů nijak zvlášť nevybavují a na dotazy a kritiku reagují prostým vložením odkazu na své webové stránky. Komentář „nápis Pomáhat a chránit byste měli změnit na Ubližovat a škodit“ tak policie zneškodnila odkazem na text Povolání policista.

Twitter, který má sloužit k bleskovému informování o aktuálním dění, využila policie v ostrém provozu zatím dvakrát. Poprvé, aby oznámila, že v mediálně vděčné kauze nehody policejního BMW nikdo nepochybil. A podruhé se zprávou o zajištění letecké pumy, která se ale objevila už o den dřív televizních zprávách. Za oboje sklidila posměch právě těch "širších vrstev obyvatel", které na sociálních sítích chce oslovit. Policisté se snahou informovat přes současné komunikační kanály vydali na dobrou cestu, realizace případu Facebook ovšem nebude tak jednoduchá.

Michal Zlatkovský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme