Železničáři stále bez kolektivní smlouvy

I po dnešku zůstávají železničáři bez kolektivní smlouvy. Vedení podniku se nepodařilo ani dnes dohodnout s federací strojvůdců, která žádá 22 procentní příplatek ke mzdám. Ustoupilo jim ale v délce pracovní doby, kterou chtělo prodloužit na 40 hodin týdně. Většině železničářů se prodlouží pracovní doba jen na 37 a půl hodiny z loňských 36 hodin.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

železniční doprava

železniční doprava | Foto: Jan Rosenauer

Kvůli neuzavření kolektivní smlouvy zaměstnanci přicházejí o řadu výhod: zkrátí se jim například dovolená, dražší budou mít také obědy a nebudou mít žádné zvýhodněné ozdravné pobyty. Kolektivní jednání je sice přerušeno, ředitel Českých drah ale pozval na zítřek šéfy odborových centrál k neformálnímu jednání.

Federace strojvůdců požádala o stanovisko například Ministerstvo práce a sociálních věcí. Mimořádný režim vadí také největší odborové centrále na železnici Odborovému sdružení železničářů. Situaci chce vyřešit podpisem kolektivní smlouvy. Stojvůdci ji ale nechtějí podepsat v navržené verzi, chtějí pro sebe další výhody.

Mezitím přišla z Bruselu zpráva, podle které Evropská komise schválila české vládě 2 miliardy korun na zmírnění sociálních dopadů restrukturalizace Českých drah. Do roku 2008 má být na železnici propuštěno 16 tisíc lidí a kompenzací využije 11 tisíc z nich.

Markéta Kaclová, Jana Zemanová, Blanka Černá Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme