Roste zájem o přímý prodej. V Česku vede kosmetika

Osobní prodej nabízí pro prodejce velkou příležitost pro svobodné podnikání, které nevyžaduje žádné velké finanční investice. Největším trendem v České republice je prodej kosmetiky. Na trhu, podle předsedy Asociace osobního prodeje Miroslava Kopřivy, je tak další místo pro ostatní firmy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

kosmetika

kosmetika | Foto: Freja Natur

„Za Evropu máme zatím oficiální čísla do roku 2008, kde došlo k velkém navýšení obratu. V tomto roce obrat celého přímého prodeje byl reprezentován částkou šestnáct miliard eur, zatímco rok předtím se jednalo o objem ve výši třináct miliard. Počet prodejců se také navýšil z asi 8,3 milionů na 12,4 milionů prodejců,“ upřesnil Kopřiva.

Pojem osobní prodej se v naší zemi znovu objevil nedávno, ačkoliv se jedná o historicky starou a velmi známou metodu prodeje. Tento typ je podle asociace osobního prodeje založený na nabídce a případném následném prodeji osobám, které jsou prodávajícímu buď osobně známy anebo osobám, které mu byly předem doporučeny jeho předchozími zákazníky.

„Naprosto jednoznačně dominuje prodej kosmetiky, který reprezentuje víc jak osmdesát procent celkového obchodu, který se realizuje v rámci osobního prodeje. Z toho vyplývá, že na českém trhu je velký prostor pro vstup dalších možností v rámci osobního prodeje. Potravinové doplňky, vybavení domácnosti, vybavení kuchyně a také oděvy či šperky,“ dodal Kopřiva.

Klára Bílá, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme