Prodej osobních aut v Česku se v září propadl o čtyři procenta
Prodej osobních aut v Česku mezi lednem a zářím vzrostl o téměř tři procenta na více než 131 tisíc vozů. I tak se ale podle Svazu dovozců automobilů v posledních třech měsících poptávka propadla, jen v září klesla o čtyři procenta.
Jedničkou je i nadále domácí Škoda. S více než 40 tisíci prodaných vozů má třetinový podíl na trhu. Následují Hyundai a Volkswagen s 11 tisíci. Další příčky obsadily Ford, Renault a Kia.
Téměř 60 procent nových osobních aut koupily firmy, přes 56 procent prodaných vozidel mělo benzinový motor. Celkově vedou malá auta s téměř čtvrtinovým podílem.
„V době růstu došlo k tomu, že se přesunul zájem zákazníků na vozidla nižší střední a střední třídy a nyní v době ekonomické recese se zejména soukromí zákazníci opět přiklání k menším vozům,“ vysvětlil ve Světě o jedné na Rádiu Česko ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek.
Hostem Světa o jedné na Rádiu Česko byl ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek
Dovoz ojetých vozů se oproti loňsku snížil, téměř 34 procent ale tvoří import automobilů starších 10 let.
Snížení prodeje v Česku za poslední tři měsíce prý s poklesem v zemích jako Německo, Francie nebo Španělsko nesouvisí.
„Celoročně rosteme o tři procenta, nicméně poslední tři měsíce se propad pohybuje kolem tří, čtyř procent. Domnívám se, že to je spíše dáno tím, že bylo určité předzásobení v červnu, kdy byl extrémní nárůst. Uvidíme, jak se bude vyvíjet situace ve čtvrtém kvartálu,“ říká Pavel Tunkl ze Sdružení dovozců automobilů.
Na rozdíl od zbytku Evropy, kde se projevuje menší zájem lidí o nové vozy, tak automobilový průmysl v Česku stále mírně roste. Podle Antonína Šípka se tento trend udrží až do konce roku.
Prodej aut ve Španělsku klesl v září o 37 procent
Číst článek