Obchodníci lákají na vysoké povánoční slevy. Ne vždy jsou výhodné, varují odborníci
Slevy až 80 procent, povánoční výprodej, likvidace skladu. Na tyto slogany každoročně lákají obchodníci zákazníky v povánočních výprodejích. Odborníci ale varují, že někdy slevy nejsou tak výhodné, jak se na první pohled může zdát.
Podle právního poradce dTestu Miloše Borovičky se stává, že někteří obchodníci už v průběhu roku zboží zdražují, aby ho po Vánocích zlevnili.
„Spotřebitel, který zkoumá ceny a pravidelně chodí do obchodů, zjišťuje, že po Vánocích není cena až tak zlevněná, ale je to teprve normální cena, za kterou by nakoupil,“ vysvětluje.
Mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich dodává, že největším prohřeškem ze strany obchodníků je neseznámení zákazníka s cenou.
„Například není možné uvést původní cenu, přeškrtnout ji a dát slevu třeba 40 či 50 procent. Spotřebitel musí znát konečnou cenu,“ upozorňuje.
Dalším problémem podle inspekce je, když cena za zboží z regálu nesouhlasí s tou u pokladny.