Dluhová krize na jihu Evropy těžce dopadá na automobilový průmysl
Hospodářská krize na jihu Evropy těžce dopadá na automobilový průmysl. Problémy začínají mít především výrobci malých a středních vozů jako Peugeot a Opel. Francouzská automobilka dokonce musí rušit osm tisíc pracovních míst. Nárůst prodeje hlásí pouze německý koncern VW.
V závodu Porsche v Lipsku se pracuje na tři směny. Denně sjede z výrobních pásů 500 limuzín, o 50 víc než loni.
S Porsche Caynne jsme dobyli výrobní trhy, když jsem u Porsche začínal, dodávali jsme do 60 zemí, teď do víc než stovky. Zájem o drahé sportovní vozy roste především v Asii, USA i Jižní Americe, říká obchodní ředitel Siegfried Bülow.
Porsche se může pochlubit oproti loňsku dvouciferným růstem. Z exportu do USA a Číny profituje celý koncern Volkswagen, ale i další německé automobilky. Například Daimler se chce kvůli slabému prodeji v Evropě více zaměřit na výrobu nákladních vozidel.