Zákon o prodejní době se nevztahuje na obchody s prodejní plochou pod 200 metrů čtverečních, čerpací stanice nebo lékárny, ale také obchody na letištích či nádražích.
Naši furianti vrací úder. To není název pro pokračování venkovského dramatu Ladislava Stroupežnického. Ale mohl by být. Protože přesně tak se rozhodla zachovat vláda ve třetí či kolikáté vlně covidu.
Jeden zákazník musí mít od středy kolem sebe 15 metrů čtverečních. Řada obchodů se proto rozhodla měřit kapacitu pomocí nákupních košíků, který si tak každý musel povinně vzít.
„Třeba Polsko jde opačnou cestou, kdy začali vyzývat obchody, aby prodloužily otevírací dobu, a ty velké mají po dohodě s polskou vládou otevřeno dokonce 24 hodin denně,“ říká Prouza.
Boom věrnostních programů obchodníků v Česku pokračuje. Mezi velkými obchodníky tak prakticky už neexistuje žádný, který by věrnostní program nenabízel.
Předkladatelé argumentují tím, že uzavření velkoobchodů ohrožuje zásobování obchodů, které mohou mít o stanovených svátcích otevřeno. Poukazují například na stravovací provozy.
Příchod Cyrila a Metoděje ani výročí upálení Jana Husa nepatří mezi sedm dnů, kdy musí mít obchody s prodejní plochou větší než 200 metrů čtverečních zavřeno.
V argumentaci senátorů a poslanců samozřejmě nenajdeme požadavek na zavedení tak velkého navýšení mezd o svátcích, že by se to pracujícím skutečně vyplatilo.