Provoz by měl být spuštěn 9. června na obrataňské trati a 15. června na novobystřické trati. Jestli se to podaří, ale ještě není jisté. Úzkokolejce totiž stále chybí povolení Drážního úřadu.
Naposled vlaky po úzkokolejce na pomezí jižních Čech a Vysočiny jezdily v roce 2022. Od té doby provoz stojí. Společnost Jindřichohradecké místní dráhy je v insolvenci a prochází reorganizací.
Firma Jindřichohradecké místní dráhy je v úpadku od října 2022, kdy provoz vlaků zastavila. Dluží 350 milionů korun. Reorganizační návrh počítá s tím, že by dráhu koupily obce.
Koleje a nádraží jindřichohradecké úzkokolejky zarůstají plevelem, na trati leží vyvrácené stromy. O víkendu tam proto poprvé přijela parta železničních fanoušků.
Poslední vlaky projely po úzkokolejce v říjnu. Za stav přejezdů ale stále odpovídají Jindřichohradecké místní dráhy, které jsou v insolvenci. Řidiči si stěžují na stav železničních přejezdů.
Potenciálním provozovatelem je brněnská společnost Gepard Express.Pokud se všechny zúčastněné strany dohodnou, mohl by se na úzkokolejku do léta vrátit provoz.
Na trati jindřichohradecké úzkokolejky nejezdí vlaky už několik měsíců. V současné době ve večerních hodinách nezbývá lidem nic jiného, než použít osobní automobil. Spolek obcí by to mohl změnit.
Společnost Jindřichohradecké místní dráhy chce prodat úzkokolejnou trať mezi mezi Kamenicí nad Lipou a Obrataní. Vysočina ji za všech okolností plánuje nahradit autobusy nejpozději od roku 2024.
Jindřichohradecká úzkokolejka musí na policii vysvětlovat podivný nákup parní lokomotivy a motorového vozu z Polska. Na Vrchní státní zastupitelství v Praze se nedávno přihlásil někdejší majitel.
U Černovic na Pelhřimovsku se srazily dva vlaky jindřichohradecké úzkokolejky. Při nehodě se zranilo celkem devět lidí, včetně tří dětí. Provoz na trati mezi Jindřichovým Hradcem a Obrataní byl zastaven. Příčiny nehody vyšetřuje policie a Drážní inspekce.
Po kolejích jindřichohradecké úzkokolejky budou jezdit nové futuristické vlaky. Modernizované vozy, které Jindřichohradecké místní drahy zatím jen testovaly, získaly povolení od Drážního úřadu. Kromě většího komfortu pro cestující nabídnou i netradiční pohled na krajinu kulatými okny.
Jindřichohradecké místní dráhy, které provozují úzkokolejku, odvrátily insolvenci. Věřitelé stáhli koncem minulého týdne své návrhy na insolvenci a Krajský soud v Českých Budějovicích řízení zastavil. Společnost teď musí pohledávky vyrovnat.
Jindřichohradecké místní dráhy začaly na tamní úzkokolejce testovat čtyři modernizované vozy M27. Šedé stroje s kulatými okny zatím jezdí bez cestujících. První pasažéry by měly svézt letos na podzim.
Jindřichohradecká úzkokolejka má problémy. Jednu z největších atrakcí Jihočeského kraje zablokoval kvůli dluhu na dani finanční úřad. Úzkokolejku vlastní a provozuje společnost Jindřichohradecké místní dráhy. Finanční úřad si vzal do zástavy většinu nemovitostí, které dráhy vlastní.
Svézt se po trati, která dříve sloužila k přepravě řepy, a k tomu se dobře najíst. Tak přesně takový zážitek slibují Řepánkovy slavnosti, za kterými se ještě dnes můžete vypravit do Kolína.