Veko-zelo-vepřo, chlebíček kulajda nebo chlebíček nasladko – to jsou některé z odvážných kombinací, které mohli ochutnat návštěvníci chlebíčkové slavnosti v Ústí nad Orlicí.
Před velkou vodou byla Tichá Orlice poloviční. „Při povodni vzala řeka zhruba dvacet třicet metrů břehů,“ odhaduje vedoucí odboru životního prostředí Kopecký.
„Město Adiyaman je velké asi jako Ostrava. Když si představíte, že čtvrtina Ostravy je srovnaná se zemí a další domy budou muset být zdemolovány, je to zkáza celého města,“ říká hasič David Hynek.
„V případě, že kandidát odstoupí až po ukončení registračního řízení, musí se všechny materiály vytisknout. Voliči musí dostat kompletní sadu hlasovacích lístků,“ říká mluvčí ministerstva vnitra.
Ministerstva životního prostředí a pro místní rozvoj se zúčastní kontroly stavby rozhledny na Králickém Sněžníku. Podle ekologů investor porušuje podmínky stavebního povolení a ničí chráněnou krajinu.
Předzahrádky restaurací zůstávají na základě pandemického zákona stále uzavřené. Otevřou se ve chvíli, kdy se počet nových případů covidu-19 za posledních sedm dní sníží pod 75 na 100 tisíc obyvatel.
„Hledaný muž byl v pondělních dopoledních hodinách námi na Českotřebovsku vypátrán. Budou probíhat úkony v trestním řízení, které je zahájeno pro podezření na zločin vraždy,“ uvedla policejní mluvčí.
Pět kilometrů tmy, to by už za několik let měli zažívat cestující na hlavním železničním koridoru mezi Chocní a Ústím nad Orlicí. Pardubický kraj bude mít nejdelší železniční tunel v Česku.
Bouřlivého přijetí se dostalo dalšímu českému hrdinovi z olympijských her v Riu. Do rodného Ústí nad Orlicí se vrátil stříbrný biker Jaroslav Kulhavý. Fanoušci si na jeho příjezd museli chvíli počkat, ale nakonec se dvojnásobného olympijského medailisty dočkali.
Historická nádražní budova v Ústí nad Orlicí po velkých bojích unikla demolici. Před pěti lety se z ní stala kulturní památka. Od té doby ale stojí bez zájmu prázdná mezi kolejemi. Změnit to chtějí místní nezisková organizace Spousti a spolek Nádraží nedáme.
Přestavba železničního koridoru v Ústí nad Orlicí je u konce. V kontrastu historické výpravní budovy tam vyrostlo nové moderní nádraží, které se dnes o půlnoci otevře cestujícím.
Radnici v Ústí nad Orlicí povede další čtyři roky koalice složená ze sdružení Oušťáci, ČSSD, KDU-ČSL a ODS. Smlouvu by zástupci stran měli podepsat v pondělí. Post starosty obhájil Petr Hájek za vítězné Oušťáky.
Předvolebního speciálu ČRo Pardubice v Ústí nad Orlicí se zúčastnili: Jiří Čepelka (Sdružení nezávislých kandidátů Ústí nad Orlicí 2014), Petr Hájek (Sdružení nezávislých kandidátů Oušťáci), Michal Kokula (KDU-ČSL), Matouš Pořický (ODS), Jiří Preclík (ČSSD), Jana Severová (KSČM) a Tomáš Teplý (Nezávislí s podporou TOP 09). Strana soukromníků České republiky s Lukášem Cindrem natáčení odmítla.
Lidé v Ústí nad Orlicí rozhodnou v referendu o omezení hazardu ve městě. Zastupitelé se totiž v otázce omezení výherních a hracích automatů na území města nedokázali sami shodnout. Budou to tak muset udělat sami občané, kteří budou o regulaci hazardu hlasovat v termínu podzimních komunálních voleb.
Území bývalé textilky Perla v Ústí nad Orlicí má nový regulační plán. Rozhodli o něm zastupitelé na své poslední schůzi v tomto volebním období. Architekti tak zpracují první stupeň projektové dokumentace pro opuštěný průmyslový areál, kde mají vyrůst obchody, kanceláře, byty, kongresový sál, městská galerie nebo parkovací dům.
Na příjem pacientů, kteří by onemocněli nebezpečnou ebolou, se připravuje také Česko. V podhůří Orlických hor, mimo obydlená místa, je v pohotovosti armádní Centrum biologické ochrany v Těchoníně. Rozlehlý areál se špičkovou nemocnicí je zatím využíván jako karanténa pro vojáky, kteří se vracejí ze zahraničních misí. Lékaři si tady ale poradí i s vysoce infekčními nemocemi, jako je sars, ebola nebo anthrax.
Pardubický kraj pokračuje v testování takzvaných tichých krytů. Po tomto povrchu už jezdí řidiči na průtahu Pardubicemi, od podzimu bude i na silnici druhé třídy v úseku od Ústí nad Orlicí k odbočce na Andrlův chlum. Silničáři dnes začínají s pokládkou.
Orlickoústecká radnice už zná vítěze architektonické soutěže na obnovu areálu bývalé textilky Perla. Studie pražské společnosti obrovskou plochu v centru města zásadně mění, přitom ale zachovává i její průmyslovou podobu. Rozpočet projektu je více než 400 milionů korun.
O půlnoci ze soboty na neděli začne výluka na hlavním železničním koridoru mezi Prahou a Moravou. Dálkové ani regionální vlaky nebudou zastavovat na nádraží v Ústí nad Orlicí, jeho roli převezme zastávka Ústí nad Orlicí - město.
Od 16. března nebude kvůli přestavbě železničního koridoru fungovat hlavní stanice Ústí nad Orlicí, a to po několik měsíců. Vlaky budou ale zastavovat na železniční zastávce Ústí nad Orlicí - město. Tamní radnice očekává, že se tím zkomplikuje nejen situace na dráze, ale problémy budou mít také řidiči.
Orlickoústecká nemocnice přestala od 1. ledna 2014 vybírat regulační poplatek ve výši 100 Kč za poskytování lůžkové péče. Povinnost jej hradit příslušný zákon zrušil. Toto rozhodnutí postavilo nemocnici do finanční nejistoty.