Po více než 40 letech se dnes začne pracovat na tom, aby se na Václavské náměstí vrátily tramvaje. Ty z jednoho z nejvýznamnějších míst v Praze zmizely v roce 1980.
Tyhle robustní tramvaje jsou v podstatě londýnským double deckerem na kolejích. Západní a východní břeh ostrova Hongkong spojují už od roku 1904 a nejdelší linka měří celých 13 kilometrů.
Dopravní podnik také plánuje, že dokončí budované trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina a z Modřan do Libuše a postaví i zprovozní koleje z Holyně do Slivence.
Chystaný pražský tramvajový most spojující Smíchov s Podolím už dostal stavební povolení, píše deník E15. A zdražování dopadne podle Deníku N i na ceny školních obědů. Více ve výběru z médií.
Druhá elektrifikovaná trať v Praze se stala dalším milníkem ve využívání elektřiny, jako první totiž sloužila čistě praktickým účelům. Dnes je součástí vytížené trati mezi Florencí a Palmovkou.
Na pravidelnou linku vyjel prototyp poprvé 21. června 1961. Pražané se staršími typy můžou svézt dodnes, vozy stažené z retrolinky jezdí v běžném provozu.
„Prasklo vodovodní potrubí o průměru 400 milimetrů nacházející se u tramvajové trati. Zásobování obyvatel vodou není omezeno,“ řekl mluvčí Pražských vodovodů a kanalizací Tomáš Mrázek.
Návrh tzv. cargo tramvaje počítá s tím, že by speciálně upravené soupravy svážely odpad v nočních hodinách v hermeticky uzavřených obalech z několika sběrných míst na okrajích metropole.
Vybraný projektant navrhne například nejvhodnější trasu, kudy mají koleje vést. „Připraví také dokumentaci nutnou pro územní rozhodnutí,“ řekl ředitel dopravního podniku Petr Witowski.
„Propojení umožní lidem z Prahy 2, aby projeli městem rychle tramvají. Zároveň umožní nová vedení tramvajových linek a řešení mimořádných událostí,“ řekl Adam Scheinherr, který má na starosti dopravu.
Zřízeny budou i nové zastávky Malostranská na nábřeží Edvarda Beneše směrem na Čechův most a pro noční linky Malostranská v Letenské ulici u křižovatky s ulicí Klárov.
Česko je zároveň průkopníkem hybridní komunikace, při které se kombinuje komunikace vozidel s využitím technologií Wi-Fi a vysokorychlostních internetových sítí mobilních operátorů.
Typická kulatá světla a červená barva - legendární tramvaj T3 slaví 55 let. Na konci listopadu roku 1962 poprvé vyjelo několik „té trojek“ z pražských vozoven Motol a Strašnice na linku číslo 4.
Dopravní podnik se rozhodl opravit během letních měsíců hned čtyři tramvajové úseky najednou. Důvodem je jejich výrazně zhoršený technický stav. Za dva měsíce by tak chtěl obnovit téměř 8 kilometrů tramvajových tratí. S opravami je spojena i řada dopravních omezení a především výluky, které potrvají minimálně do konce srpna.
Pražští zastupitelé nechtějí návrat tramvají na Václavské náměstí. Neodsouhlasili změnu územního plánu, která by obnovu tramvajové trati od Muzea na Vinohradskou třídu umožnila. Proti se postavila opoziční ČSSD, ale i část ODS. Trať v těchto místech zrušilo město v 80. letech.
2:25
|Gregor Martin Papucsek, Lucie Maňourová|Technologie
Přesně o půl třetí odpoledne 28. listopadu 1887 se rozjela první tramvaj na území starého kontinentu. Jako první v Evropě získali tento hromadný dopravní prostředek obyvatelé tehdejšího uherského hlavního města Budapešti. Tramvajová nostalgie zachvátila v těchto týdnech celé maďarské hlavní město.