Zaměstnanci Technické správy komunikací dorazili na místo v pět hodin ráno. Podle zastupitele Prahy 1 Giancarla Lambertiho (TOP 09) už na ně čekali zástupci provozovatele předzahrádek i s právníky.
To, že se vám na přechodu smekne noha, ovlivňuje hned několik faktorů. Firmy na ně sice používají speciální protiskluzové prvky, časem se ale mohou opotřebovat.
Silničáři totiž chtějí stihnout dokončit všechny opravy do konce letních prázdnin. Ty se tentokrát týkají směru z Braníka na Smíchov, a začít mají už zhruba za měsíc – 11. března.
V okolí Barrandovského mostu bude od pondělí 15. ledna ve směru do centra omezen provoz. Práce souvisí s chystanou letošní opravou Barrandovského mostu.
Lidé se také mohou v metropoli každoročně osvěžit u mlžítek, které na hydranty umisťuje firma Pražské vodovody a kanalizace. Letos jich je podle mluvčího společnosti Tomáše Mrázka instalováno 22.
„Jsem rád, že můžu konstatovat, že všechny objízdné trasy byly připraveny a během této obrovské rekonstrukce zafungovaly,“ hodnotí průběh oprav Jozef Sinčák.
Loni Technická správy komunikací opravila spodní části konstrukce, k čemuž nebylo nutné dopravu omezovat. Od letoška po čtyři stavební sezony budou dělníci pracovat na vrchní části.
Zákaz pyrotechniky pomohl s úklidem centra Prahy. Pracovníci Pražských služeb mají oproti jiným novoročním úklidům méně práce, nižší tak budou i náklady.
Uzavírka v pražských Horních Počernicích začala v sobotu v 17.00 a měla skončit původně v neděli v 9.00, práce zkomplikovalo ale velké množství výztuže nezanesené v dokumentaci.
„Za zpackanou demolici mostu nad D11 musí někdo zaplatit. Z původně povolené šestnáctihodinové uzavírky je už několikadenní,“ napsal na twitter ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO).
„Předběžné výsledky budou zhruba do deseti dnů od ukončení sobotní zkoušky. Celková závěrečná zpráva bude do třiceti dnů,“ řekl Radiožurnálu ředitel TSK Josef Synčák.
Most je ve špatném stavu, zatéká do jeho konstrukce a je třeba opravit povrch i konstrukci. Vybudován byl v letech 1978–1988, denně po něm projede 144 000 aut.
První etapa začne ve středu, kdy Technická správa komunikací (TSK) začne opravovat úsek mezi ulicemi Thákurova a Šárecká. Projíždět se tudy bude jedním jízdním pruhem.
V loňském roce se pro chodce zlepšily podmínky například v okolí Národního muzea, kde byly mezi starou budovou a bývalým Federálním shromážděním rozšířeny a předlážděny chodníky.
Na facebooku Technické správy komunikací hlasovalo 731 lidí pro pojmenování Lanový, což bylo 85 procent respondentů. Na twitteru to bylo 87 procent z 231 hlasujících.
Problémy kvůli ucpaným objízdným trasám mají autobusy městské hromadné dopravy. Na Zahradním Městě a v Hostivaři nabírají některé spoje až 40 minut zpoždění.
„Na čištění se musí podílet odborný restaurátor schválený památkáři z pražského magistrátu i generálního ředitelství Národního památkového ústavu,“ uvedla mluvčí Technické správy komunikací.
Zavěšený silniční most, který převádí dopravu nad železnicí mezi Zahradním Městem a Strašnicemi, má problémy s konstrukcí. Diagnostika má za úkol odhalit slabá místa stavby.
K odstranění graffiti z pilíře Karlova mostu, kterým památku poškodili v pondělí večer dva sprejeři, je potřeba restaurátorský záměr schválený památkáři, řekla mluvčí TSK.
Řidiči neprojedou v Praze při cestě do Holešovic po mostě v Bubenské ulici do 24. února. Tramvaje nepojedou ve směru na Těšnov a částečně také mezi Dělnickou – Vltavskou – Strossmayerovým náměstím.