Negativní dopad na délku řízení mělo mimo jiné i přetížení rozhodujícího soudce dalšími případy nebo fakt, že na celém trestním úseku okresního soudu nepůsobil žádný a později pouze jediný asistent.
Vagonářské muzeum, které v objektu sídlí, před nedávnem pod malbou objevilo nápis Nazdar. Město teď chce nápis restaurovat a v místnosti vytvořit novou expozici.
Úterní rozsudek je u novojičínského senátu třetí v pořadí. Obžalovaných bylo původně deset, dvakrát je soud všechny osvobodil. Krajský soud potvrdil zproštění viny jen u poloviny z nich.
Odvolací senát zrušil zprošťující rozsudek nad pěticí stavebních manažerů a nařídil, aby se jejich vinou na železničním neštěstí před 12 lety znovu zabýval Okresní soud v Novém Jičíně.
Nehodu v srpnu 2008 nepřežilo osm lidí. Vlak EuroCity Comenius jedoucí z Krakova do Prahy tehdy narazil do konstrukce silničního mostu, která se zřítila na trať. Soud vyhlásí rozhodnutí 8. října.
Novojičínský soud opět zprostil viny všech deset obžalovaných kvůli železničnímu neštěstí ve Studénce z roku 2008. V důsledku tragédie zemřelo osm lidí.
Soud se už tragédií zabývá podruhé. Původní zprošťující rozsudek pro všech deset obžalovaných loni zrušil krajský soud v Ostravě. Soud by měl pokračovat ve středu.
Na tomto přejezdu před čtyřmi lety polský řidič nerespektoval výstražná světla a vjel na koleje. Vzápětí se střetl s projíždějícím pendolinem. Nehodu nepřežili tři lidé, dalších dvacet se zranilo.
Kde se nachází autentické zápisy – Josefova bible? Žáci po ní marně pátrali. Bibli z koncentráku přitom pečlivě uchovávala manželka paní Hubová až do své smrti, pak se ztratil, píší žáci ze Studénky.
Podle informací ČTK krajský soud zrušil prvoinstanční rozsudek okresního soudu, který všech deset obžalovaných zprostil obžaloby, a vrátil věc k novému projednání.
Ve Vagónce Studénka se před druhou světovou válkou vyrobilo i několik letadel. Stroj Tatra T-101 se zapsal do letecké historie. Jeho věrnou kopii představili bratři Sklenářové z Kunovic.
V červenci 2015 vlak narazil ve Studénce na Novojičínsku ve více než 140kilometrové rychlosti do polského kamionu, který vjel na červenou na železniční přejezd a zůstal tam stát.
Kriminalista Jícha po deseti letech tvrdí, že jeho početný tým tehdy udělal maximum. Za odvedenou prací si stojí, řekl. I když dnes by měl k dispozici modernější technologie.
Od tragické srážky vlaku s troskami zříceného mostu ve Studénce na Novojíčínsku ve středu uplyne deset let. Naděžda Tomčíková se od té doby stále bojí jezdit vlakem.
Jen zhruba tři desítky pasažérů denně jezdí vlakem na letiště v Mošnově. Přesto teď kraj připravuje dokumenty k další investici do kolejí za stovky milionů korun.
Před třemi lety narazil ve Studénce na Novojičínsku vlak Pendolino ve více než 140kilometrové rychlosti do polského kamionu, který vjel na přejezd na červenou.
Devět let po tragickém vlakovém neštěstí u Studénky zazněl verdikt, který zprostil viny všech 10 obžalovaných. Slova o neprokázané vině si u soudu vyslechli také pozůstalí a oběti.
Za pád mostu na koleje a následnou havárii vlaku zatím nikdo potrestán nebude. Novojičínský soud zprostil viny všech deset lidí. V důsledku tragédie zemřelo v roce 2008 osm lidí.
Soud zprostil viny všech deset lidí, kteří byli obžalováni z obecného ohrožení kvůli železničnímu neštěstí ve Studénce z roku 2008. V důsledku tragédie zemřelo osm lidí, zraněno jich bylo 95.
Nepodmíněné tresty v rozmezí od tří do šesti let požaduje pro všech deset obžalovaných v kauze železničního neštěstí ve Studénce na Novojičínsku státní zástupce Aleš Kopal.
České dráhy čelí podle zjištění Radiožurnálu civilní žalobě za vlakové neštěstí ve Studénce. Odškodnění se domáhá mladík, který při nárazu rychlíku do spadlého mostu přišel o obě nohy. Nehoda se stala v srpnu roku 2008. Novojičínský soud ve středu spor ani nezačal projednávat. Právníci obou stran se totiž přímo v jednací síni domluvili, že se zkusí dohodnout mimosoudně.
Téměř devět let uplynulo od tragického železničního neštěstí ve Studénce, při kterém zemřelo osm lidí, a další desítky cestujících se zranily. Soud ale dosud nerozhodl, kdo za nehodu může. Rodiny obětí doufají, že až se najde viník, dostanou odškodnění. Zatím jim České dráhy celkem vyplatily 14 milionů. Přitom státní dopravce už dostal 52 milionů od firmy Eurovia, která se na stavbě mostu podílela.
Únik nebezpečného benzolu z poškozené cisterny v pátek odpoledne zastavil provoz ve Studénce na hlavní trati mezi Prahou a Ostravou. Do večera se podařilo obnovit provoz na obou kolejích. I tak se zpoždění doktlo bezmála 40 vlaků.
Na železničním přejezdu ve Studénce představila dodavatelská firma nové zabezpečovací zařízení. Měl by tam fungovat systém dvojí ochrany. Ten má znemožnit automobilům vjet na koleje, pokud řidič ignoruje výstražná znamení. Nemělo by tak dojít k dalšímu střetu auta a vlaku. Riziko nehody však nelze zcela vyloučit.