Změna má zrychlit řešení dopravních nehod a ušetřit výjezdy policejních hlídek. „Oznamovatelům se líbí, že nemusí na policejní hlídku čekat," chválí nové pravidlo mluvčí policejního prezidia.
Při nehodě na dálnici D1 nedaleko Ostravy se v pondělí odpoledne srazilo šest kamionů. Podle záchranářů se zranilo pět lidí. Z toho dva utrpěli těžká poranění.
Řidič s nákladním autem s návěsem přehlédl červenou a vjel do kolejiště. Bezpečnostní systém zaznamenal porušení přejezdu a okamžitě zastavil provoz na trati.
Zpravodaj agentury AFP uvedl, že před nádražím byl vytvořen bezpečnostní koridor. Podle úřadů na místě zasahovalo kolem 120 hasičů a záchranářů s asi 50 vozy.
Kvůli nehodě nejezdí do odvolání tramvaje mezi Kobylisy a Palmovkou, vyplývá z informací pražského dopravního podniku. Záchranná služba vyslala na místo tři posádky.
Nehoda se stala na železničním přejezdu nedaleko Nových Zámků. Příčina nehody, při které se autobus roztrhl na dvě části, se stále vyšetřuje. Žádná z obětí necestovala vlakem.
U Nových Zámků na jihu Slovenska se ve čtvrtek odpoledne srazil rychlík z Prahy do Budapešti EC 279 s autobusem. Podle slovenských médií je na místě vícero zraněných.
Inspekce prověřuje technický stav a bezpečnost vozů RegioJet. Podle ředitele Drážního úřadu Jiřího Koláře ani jeden ze strojvůdců nepřekročil povolenou dobu jízdy.
Při srážce dvou vlaků v Pardubicích cestovalo expresem RegioJetu přes 350 lidí. Jak by se cestující měli po vlakovém neštěstí nejlépe zachovat, aby neztěžovali práci hasičům, záchranářům a policistům?
Absolutní ticho, žádný křik, popisují policisté první chvíle po příjezdu na místo nehody vlaků v Pardubicích. Cestující vzpomínají na obrovský náraz. Hlasitou ránu od nehody zachytilo video.
Na železničním přejezdu 24. ledna brzy ráno uvízl kamion, který převážel těžký stavební stroj a vrazil do něj projíždějící vlak. Strojvedoucí zemřel, dvacítka lidí se zranila.
Podle výkonné ředitelky České asociace věřitelů Kolářové je fixní srážka potřebná. „Věřitelé jsou naprosto zoufalí,“ říká. „Fixní srážka to nevyřeší,“ oponuje právnička Pavla Aschermannová.
„Letadlo se začalo třást, jako kdybychom narazili na silné turbulence, vevnitř letadla bylo extrémní vedro a všechna světla, včetně těch únikových, zhasla,“ vzpomíná Anton.
Ve vlaku bylo při nehodě asi 30 lidí. „Když si na to vzpomenu, přemýšlím, co bych udělal jinak. Asi ale nic. Hlavně že tam nikdo nezůstal,“ popsal vlakvedoucí Roman Juřena.
„Hasiči zjistili, že ve vlaku cestovalo okolo 50 cestujících. Z toho je předběžně jeden s těžším zraněním a osm s lehčím,“ uvedla pro server iROZHLAS.cz mluvčí hasičů Zlínského kraje.
Systém je určený primárně k tomu, aby hlídal slepé úhly z čela a pravého boku autobusu. Řidičům pomůže předejít dopravním nehodám s chodci, cyklisty nebo řidiči motorek.
Mezi stanicemi Kralupy nad Vltavou a Praha-Holešovice je zastavený provoz. Zda šlo o nešťastnou náhodu, nebo sebevraždu, podle policejní mluvčí zatím není jasné.
Sražený pták byl orel mořský, což je chráněný druh. Ačkoliv je úhyn jednoho druhu škoda, vážně neohrozí populaci orlů v Česku, uvedl ornitolog Porkert.
Asteroid, který dostal název 2023 BU, bude blíže Zemi, než jsou například geostacionární družice. Ty se nacházejí ve výšce přes 35 tisíc kilometrů od Země.