Desítky tisíc zaměstnanců přístavů ukončí stávku, jež ohrožovala chod americké ekonomiky. Po předběžné dohodě o zvýšení platů jednání pokračují. Odbory poukazují také na automatizaci provozu.
Norové uvedli, že vzhledem k nedostatečnému počtu zaměstnanců a vybavení je složité kontrolovat množství lodí, které do přístavu připlouvají. Oslo každý týden přijme 50–70 lodí a 243 000 kontejnerů.
Vztahy Gruzie a EU ochladilo finální přijetí zákona o zahraničním vlivu. Na to vláda Gruzínského snu navázala oznámením, že zadá významný tendr na stavbu hlubokomořského přístavu čínským společnostem.
Plavidlo, které těsně před nárazem postihl výpadek proudu, na konci března narazilo do mostu Francis Scott Key Bridge a způsobilo jeho zřícení. Neštěstí si tehdy vyžádalo šest životů.
Po více než dvou měsících se podařilo zprůjezdnit hlavní plavební dráhu do přístavu Baltimore. Přístav zablokovalo 26. března zřícení silničního mostu, do kterého narazila obrovská kontejnerová loď.
Většina čínských projektů na Balkáně je spojená s iniciativou Nová hedvábná stezka. Ke konci roku 2021 země stála za více než 130 z nich, zhruba polovina spadala v různých fázích realizace pod Srbsko.
„A flotila v Rusku se stává menší a menší! Díky pilotům letectva a všem zúčastněným za precizní práci!“ napsal na telegramu velitel ukrajinského letectva Mykola Oleščuk.
Na konci roku zmizí z nejstaršího přístavu v jihokorejském Pusanu nákladní kontejnery. Místo nich se velký přístav promění v centrum kultury, vzdělávání, ale i vědy.
Rusové podle ukrajinských sil vypálili směrem k blíže neupřesněnému ukrajinskému přístavu z letounu v Černém moři střelu Ch-31P, která zasáhla vrchní část lodi v době, kdy vplouvala do přístavu.
Ruské síly v posledních týdnech pravidelně provádějí útoky raketami a bezpilotními letadly na přístavní infrastrukturu. To stěžuje vývoz z Ukrajiny, která patří mezi významné producenty obilí.
Satelitní snímky ukazují, že velká část plavidel ruské Černomořské flotily už nekotví v Sevastopolu, ale v Novorossijsku v Krasnodarské oblasti. Velení tak reaguje na pokračující ostřelování Krymu.
Ukrajina obnovila provoz v černomořských přístavech v okolí Oděsy. I přes to, že Kyjev má slabší námořní flotilu, tak úspěšně narušuje ruskou nadvládu v Černém moří. Využívá k tomu drony.
Turecká nákladní loď Aroyat, která pluje pod vlajkou tichomořského Palau, vplula do vod ukrajinského přístavu Čornomorsk v sobotu kolem 18.00 místního času (17.00 SELČ).
Drogy putovaly z Ekvádoru přes Panamský průplav do Rotterdamu, než je 13. července při kontrole kontejneru našli speciálně vycvičení psi. Zátah byl utajený, aby nenarušil vyšetřování.
Kormoráni guánoví, kteří žijí na pobřeží Chile, Peru a Ekvádoru, patřili svého času k největším „producentům“ hnojiva zvaného guáno. Trus tohoto druhu kormoránů je velmi ceněným hnojivem
Čína může svou pozici případně zneužít, varují někteří politici. Z Hamburku by mohly být vykázány tankery a další lodě z Tchaj-wanu, které jsou ale pro Evropu zásadní.
Na prodej je sice jen část terminálu na nákladní kontejnery, jenže firma COSCO by k tomu získala právo na spolurozhodování. V budoucnu by tak teoreticky blokovala rozhodnutí, která se Pekingu nelíbí.
Přístav Haifa uvedl, že jej nová skupina bude provozovat až do roku 2054. Haifa funguje jako přístav již po staletí. V roce 2021 se zde odbavila přibližně polovina objemu nákladní dopravy v Izraeli.